• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره ورزش محلات پیامد بزرگی برای تهران خواهد داشت

  • 05 تیر 1401 - 12:45
برگزاری جشنواره ورزش محلات پیامد بزرگی برای تهران خواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه برگزاری افتتاحیه جشنواره های اوقات فراغت و فعالیت های تفریحی ورزشی محلات شهر تهران که قرار است سه شنبه با حضور ورزشکاران محلات پایتخت در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آزادی برگزار شود امروز یکشنبه نشست خبری برگزار شد و طی آن حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در مورد این مراسم و همچنین برنامه های کلی سازمان توضیح داد.

وی در آغاز این نشست خبری گفت: سازمان ورزش شهرداری مسئولیت ورزش شهروندی را بر عهده دارد و باید بخشی از اوقات فراغت شهروندان را پوشش دهد. مسئولیت این بخش در سازمان هم با دکتر امیری است.

اوجاقی گفت: مدیریت شهری تهران معتقد است علاوه بر کالبد شهر باید روح شهر هم مورد توجه باشد، ورزش شهروندی که در قالب ورزش همگانی به مردم ارائه خدمت می کند محور و محل این توجه به روح شهری است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با تاکید بر اینکه اجرای برنامه ها با محوریت تحکیم ستون خانواده و توجه به جایگاه مادر خانواده و در کل بانوان است، خاطرنشان کرد: خانواده محوری و محلات محوری رویکرد کلی برنامه های ما است، سازمان ورزش شهرداری مسئولیت ٢١١ مجموعه ورزشی را بر عهده دارد.

اوجاقی تاکید کرد: بخش عمده ای از فعالیت های ما در قالب رویدادها دنبال می شود مانند همایش های پیاده روی؛ در قالب اینگونه فعالیت ها از سوی سازمان ورزش شهرداری به مردم خدمات ارائه می شود. تا پیش از کرونا ١٩ میلیون و ١٥ هزار نفر از خدمات ورزش شهرداری در سانس های مختلف استفاده داشتند اما این امار در دوره کرونا تغییر کرد.

وی تاکید کرد: در دوره کرونا آسیب هایی متحمل شدیم مانند اینکه در مجموعه های ورزشی خود به خاطر کرونا و عدم استفاده از تجهیزات دچار فرسودگی شدیم که باید به آنها رسیدگی شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقات محلات گفت: این رقابت ها در قالب ٨ رشته و ابتدا به صورت محله ای برگزار می شود و سپس برترین های محلات رقابت با یکدیگر را ادامه می دهند و اینگونه قهرمان و برترین های شهر مشخص می شود.

اوجاقی با اشاره به مراسم افتتاحیه جشنواره های اوقات فراغت و فعالیت های تفریحی ورزشی محلات شهر تهران که قرار است سه شنبه با حضور ورزشکاران محلات پایتخت در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آزادی برگزار شود، تصریح کرد: این مراسم به مردم این موضوع را القا می کند که قرار است در سطح شهر اتفاق ورزشی خاصی رقم بخورد و همچنین باعث می شود مسئولان، ورزش را جزو اولویت های بالاتری قرار دهند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه این نشست خبری و در بخش پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با تغییر ذائقه ورزشی مردم و برنامه های پیش بینی شده برای همراستا کردن نگاه و نگرش ها به ورزش های سنتی گفت: با رعایت یکسری ملاحظات برنامه ریزی هایی بر اساس سخت افزارهای موجود در محلات شده است، در واقع دنبال این هستیم بر اساس تجهیزات و زیرساخت های موجود فعالیت در برخی رشته ها و به خصوص رشته های جدید را پیگیری خواهیم کرد. در این زمینه نظرسنجی هایی هم صورت گرفته تا طبق ذائقه مردم اقدام شود. در مسابقات محلات یکسری رشته وجود دارد اما فقط روی این رشته ها متمرکز نمی شویم.

اوجاقی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در رابطه با مراسم افتتاحیه روز سه شنبه و اینکه «برای این مراسم چه بودجه ای پیش بینی شده است؟ چه تعداد نفر شرکت خواهند کرد و چه هماهنگی با وزارت ورزش صورت گرفته است؟»، گفت: نشست هایی با اقای کلهر داشته ایم، بازوان ما در اجرای برنامه سه شنبه مناطق هستند، کار سازمان دهی شده است، بیش از ٤٠-٣٠ نشست داشته ایم.

اوجاقی در بخشی از صحبت هایش سازمان ورزش شهرداری تعامل خوبی با فدراسیون همگانی و فدراسیون ورزش های دانش آموزی دارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در مورد اینکه به دنبال اجرای چه برنامه هایی هستید تا بعدها از آن به عنوان اثر و یادگار دوره شما یاد شود، گفت: هدف این است که سرانه فعالیت بدنی افزایش باید و تمام پروژه ها و رویدادها هم در این راستا انجام می شود. در عین حال می خواهیم از طریق ورزش فرهنگ سازی لازم را داشته باشیم.

وی توضیحات تکمیلی در این زمینه را به مشهدی یاری مسئول اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری موکول کرد. او هم در این رابطه گفت: در سازمان ورزش افراد شایسته ای هستند که در زمینه همگانی کردن ورزش نقش بسزایی داشته اند، برگزاری افتتاحیه برای ۷ تیرماه پیش بینی شده است. ساعت ۶ مراسم به صورت رسمی آغاز می شود.

مشهدی یاری تاکید کرد: تمام هماهنگی های لازم برای برنامه سه شنبه انجام شده است، یک تیم ٢٥٠ نفره مسئول برای برقراری نظم این برنامه است.

در ادامه اوجاقی در واکنش به موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «پاسخ شفافی به پرسش بنده داده نشد، لطفا بفرمایید بودجه در نظرگرفته شده چقدر است و پیش بینی حضور چه تعداد شرکت کننده را دارید؟»، مجدد از عنوان کردن رقم هزینه شده امتناع کرد.

وی در این زمینه گفت: با توجه به مجوزهای گرفته شده حتما سالن ١٢ هزار نفری تکمیل خواهد شد. بودجه متناسب با اعتبار شورای اسلامی شهر در ارتباط با جشنواره ها و اوقات فراغت در نظر گرفته ایم و همچنین در نظر گرفتن اعتبارات سازمان؛ دوستان سعی کردند این کار را با توجه به ارتباطات شان و شرایط موجود با حداقل هزینه انجام دهند، اعتقاد داریم این کار بزرگ پیامدهای بزرگی به دنبال خواهد داشت.

اوجاقی همچنین در مورد اینکه از کل مجموعه های پایتخت چه تعداد به جنوب شهر که ضعیف تر است اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای احداث ورزشگاه ها نگاه عدالت محوری داشته است و اتفاقا تعداد مجموعه های ورزشی جنوب شهر بیشتر هم است، به طور مثال در منطقه ٢ فقط دو مجموعه و سالن داریم اما در منطقه ای مانند ١٥ یا ٢٠، باید از ٢٠ مجموعه و سالن صحبت کرد.

وی در این زمینه در مورد مربیان به کارگرفته شده در مجموعه های ورزشی پایتخت و اینکه بعضا بی اخلاقی هایی از آنها گزارش شده است، داد: مربیان با فرآیندی جذب می شوند، انها توسط شرکت پیمانکاری و متناسب با نیاز مجموعه ها جذب می شوند، تمام تلاش این است از طریق ورزش، شرایط فرهنگی خوب ایجاد شود، اگر قرار است اتفاقی رقم بخورد که نتیجه عکس داشته باشد حتما از آن جلوگیری می کنیم.

در بخشی از این نشست خبری امیری مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران و دبیر ستاد اوقات فراغت گفت: برای ایام تابستان برنامه ریزی شده تا به اوقات فراغت شهروندان بپردازیم، اگر برنامه ریزی لازم را مسئولان و شهروندان داشته باشند می توان از این فرصت و اوقاغت خیلی خوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ستاد اوقات فراغت در سازمان ورزش شهرداری شکل گرفته است، گفت: اولین تابستان قرن جدید است ضمن اینکه بعد از دو سال حالا با رهایی از کرونا می توانیم برنامه های موردنظر را اجرا کنیم به همین دلیل با شعار «تابستان اول» پیگیر برنامه های خود هستیم.

دبیر ستاد اوقات فراغت تصریح کرد: برای اجرای بهتر برنامه های پیش بینی شده، شهروندان را گروه بندی کرده و برای هر یک شعار و رویکرد ویژه ای را در نظر گرفته ایم، از نوجوانان تا سالمندان در این گروه بندی ها در نظر گرفته شده اند.

امیری برنامه های پیش بینی شده برای اجرا توسط ستاد اوقات فراغت را تشریح کرد و یادآور شد: به دنبال ایجاد ایام شاد برای شهروندان هستیم، برنامه های ما در دو بخش است، بخشی از برنامه ها ویژه قبل از محرم است و بعد از ایام محرم هم اجرای برنامه ها تا زمان پیاده روی اربعین دنبال می شود.

به گفته وی ٢٢ منطقه تهران به صورت ویژه به عنوان برنامه با سازمان ورزش شهرداری همکاری خواهند داشت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.