• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

برنامه هلال‌احمر و پلیس راهور برای کاهش تصادفات

  • 30 آبان 1401 - 12:09
برنامه هلال‌احمر و پلیس راهور برای کاهش تصادفات

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان صابریان معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر و سرهنگ سیروس حسن‌زاده سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در جلسه‌ای دوجانبه بر جزئیات همکاری هلال احمر و پلیس راهور برای افزایش آمادگی مواجهه با تصادفات رانندگی و حوادث ترافیکی به توافق رسیدند.
به گفته پیمان صابریان این همکاری در ۳ حوزه آموزش تخصصی نجاتگران هلال احمر و پرسنل راهور در مواجه با حوادث ترافیکی، آموزش همگانی مردم و پژوهش‌های لازم در راستای پیشگیری و کاهش تصادفات رانندگی است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر توضیح داد: هلال احمر سال‌هاست که وظیفه حاکمیتی پاسخ به تصادفات جاده‌ای را پذیرفته و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای سازمان امداد و نجات این جمعیت به صورت شبانه‌روزی و در چند شیفت متشکل از تیم‌های عملیاتی، جان مصدومان در حوادث ترافیکی را نجات می‌دهد. از طرفی پلیس راهور نیز در جاده‌های کشور مشغول فعالیت است و تجمیع تجارب این دو نهاد و تحلیل این تجارب می‌تواند گام مؤثری در دو بخش پیشگیری از تصادفات رانندگی و پاسخ سریع و مناسب در هنگام وقوع حوادث ترافیکی باشد.
صابریان ادامه داد: بنابراین در دیدار با سرهنگ حسن زاده مقرر شد در بحث پاسخ به تصادفات جاده‌ای، نجاتگران هلال احمر مواردی همچون مسائل حقوقی و آشنایی با مقررات و تثبیت ایمن صحنه حادثه در جاده‌های پرتردد را از پلیس راهور بیاموزند و در مقابل پرسنل راهنمایی و رانندگی نیز مواردی مثل کمک‌های اولیه، احیای قلبی و ریوی و رهاسازی ایمن مصدومان از خودروهای حادثه دیده با مربیگری هلال احمر آموزش ببینند تا با این هم‌افزایی پوشش بهتری برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث جاده‌ای برقرار شود.
او افزود: اداره کل پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر می‌تواند در کنار دفتر تحقیقات پلیس، آمار و اطلاعاتی را که از وضعیت ترافیک جاده‌ها، حجم و شکل تصادفات و عملیات‌های جست‌وجو و نجات جاده‌ای در حوادث رانندگی به دست می‌آید؛ در کنار هم قرارداده و با تجزیه و تحلیل این آمارها در پیشگیری از وقوع حوادث و پاسخ سریع و مناسب به تصادفات جاده‌ای نقش مؤثری بازی کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: آموزش همگانی مواجهه با مخاطرات از وظایف اساسنامه‌ای جمعیت هلال احمر است. از آنجایی که در کشور ما آمار تلفات تصادفات جاده‌ای به تعداد کشته شدگان در سوانح طبیعی مثل سیل و زلزله پهلو می‌زند؛ ساختارهای مختلف آموزش عمومی هلال احمر پس از امضای توافق نامه بین پلیس راهور و این جمعیت در اختیار آموزش‌های پیشگیری از حوادث رانندگی و افزایش فرهنگ ترافیکی قرار خواهد گرفت.
صابریان افزود: این ساختارها شامل آموزش‌های آنلاین در سایت خادم (خانواده آماده در مخاطرات) و آموزش‌های حضوری امدادگران و عموم مردم در شعب هلال احمر و خانه‌های هلال شهری، روستایی و عشایری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=34160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.