• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برنامه‌ریزی برای ساخت ۷ هزار کیلومتر راه روستایی

  • 27 مرداد 1401 - 13:50
برنامه‌ریزی برای ساخت ۷ هزار کیلومتر راه روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی صبح پنجشنبه که به منظور معرفی مدیرکل جدید این سازمان به مشهد سفر کرده با تشکر از مدیریت ارشد استان در خصوص توجه به وظایف این سازمان و موافقت با انتصاب مدیرکل جدید اظهار کرد: ۲۰۸ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۱۱۳ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برنامه‌ریزی برای ساخت هفت هزار کیلومتر راه روستایی انجام شده و تلاش می‌کنیم تا خراسان رضوی با توجه به گستردگی و ضرورت‌های راه روستایی در این زمینه بطور کامل بهره مند شود.
سیاست‌های دولت موجب افزایش ترانزیت با کشورهای همسایه می‌شود
در ادامه این نشست، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه موجب افزایش ترانزیت در منطقه و خراسان رضوی می‌شود.
استاندار خراسان رضوی با قدردانی از اقدامات زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در مورد تهیه نقشه راه حمل و نقل کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش‌های مختلف بیان کرد: ترمیم راه‌های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی خراسان رضوی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.
وی افزود: خراسان رضوی با داشتن ۸۳۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و افغانستان، پنج گمرک و دو بازارچه مرزی، استطاعت زیادی برای افزایش ترانزیت منطقه‌ای و رشد درآمد دارد.
نظری به وضعیت کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و لزوم نوسازی ناوگان مسافری و باری استان، اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات راه‌های استان نقاط حادثه خیز متعدد است که جان مسافران و زائران را به خطر می‌اندازد و ضروری است که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌های روستایی استان را از نظر کمی و کیفی نیازمند توجه و عنایت ویژه دانست و از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در این زمینه استان را در تأمین امکانات و اعتبارات لازم حمایت کند.
گفتنی است در پایان امانی با تشکر از ابراهیم نصری، مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بر افزایش فعالیت استانی توسط جعفر شهامت، مدیرکل جدید تاکید کرد.
شهامت، پیش از این به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی فعالیت می‌کرد که با بازنشسته شدن نصری جایگزین وی شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.