• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

برخی گروه‌های سیاسی برای تعویق برگزاری انتخابات عراق تلاش می کنند

  • 12 مرداد 1400 - 8:50
برخی گروه‌های سیاسی برای تعویق برگزاری انتخابات عراق تلاش می کنند

به گزارش مهر به نقل از بغداد الیوم، «فاضل ابو رغیف» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تصریح کرد: برخی گروه‌های سیاسی برای تعویق برگزاری انتخابات عراق تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این کارشناس مسائل سیاسی عراق افزود: متأسفانه برخی از گروه‌های سیاسی که موافقت خود با برگزاری انتخابات را اعلام کرده اند، در خفا مخالف این موضوع بوده و به صورت پنهانی برای تعویق زمان انتخابات تلاش می‌کنند.

اخیراً «جمانه غلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در سخنانی از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور طبق موعد مقرر خود خبر داد.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در همین ارتباط تصریح کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده است، انتخابات پارلمانی زودهنگام در همان موعد از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد.

این شخصیت عراقی همچنین اظهار داشت: کمیساریای عالی انتخابات عراق بسیاری از اقدامات لازم برای فرایند انتخاباتی را به پایان رسانده و درحال حاضر برای برگزاری انتخابات از آمادگی لازم برخوردار است.

پیشتر نیز کمیساریای عالی انتخابات عراق بیانیه‌ای را در خصوص آمار انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور منتشر کرد. در این بیانیه تأکید شد که تعداد کل نامزدهای شرکت کننده در انتخابات به ۳ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

این نهاد انتخاباتی در ادامه اعلام کرد: تعداد زنانی که برای انتخابات نامزد شده اند ۹۵۱ نفر هستند. از مجموع نامزدها ۷۸۹ نفر به صورت فردی، هزار و ۵۰۱ نفر در قالب حزب و ۹۵۹ نفر در قالب ائتلاف وارد انتخابات شده اند.

در ادامه این بیانیه همچنین عنوان شد: تعداد احزاب شرکت کننده در انتخابات ۱۰۹ حزب و تعداد ائتلاف‌های حاضر در انتخابات ۲۱ ائتلاف است. تعداد احزابی که در قالب ائتلاف‌ها وارد عرصه انتخابات شده اند، ۵۸ حزب است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.