• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

برخی از فرنگی‌کاران در قزاقستان نمره قبولی نگرفتند

  • 20 خرداد 1401 - 12:43
برخی از فرنگی‌کاران در قزاقستان نمره قبولی نگرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با سرمربیگری محمد بنا راهی تورنمنت بین المللی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان شد تا برخی از مدعیان تیم ملی پس از مدتها دوری از میدان، طبق چرخه انتخابی در برابر حریفان خارجی محک بخورند. در نهایت نیز تیم اعزامی توانست با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یابد. پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری در اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در اوزان ۶۰، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمدرضا مختاری و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

اما کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به رغم درخشش نفرات اعزامی به قزاقستان باز هم از برخی مدعیان راضی نبود. به عنوان مثال رسول جزینی یکی از مربیان تیم ملی به تازگی اعلام کرد هر چند سطح کیفی تورنمنت تورلیخانوف مطلوب و عملکرد کلی تیم رضایتبخش بود، ولی برخی از کشتی گیران انتظارات را برآورده نکردند.

وی معتقد است سطح کمی مسابقات شاید زیاد بالا نبود اما از لحاظ کیفیت در هر وزن، چند کشتی گیر سرشناس شرکت کرده بودند که بی تردید پیروزی بچه‌ها در این تورنمنت را ارزشمندتر کرد.

همچنین «عادل بالی‌تبار» یکی دیگر از اعضای کادر فنی تیم ملی در خصوص تورنمنت بین‌المللی قزاقستان گفت: «قرار نبود در این مسابقات با آمادگی کامل شرکت کنیم، بلکه درصدد بودیم نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم. ضمن اینکه برخی ملی‌پوشان در یک وزن بالاتر کشتی گرفتند. در نهایت باید گفت که ۷۰ درصد از خواسته‌های کادر فنی محقق شد و نتیجه نیز انصافاً خوب بود.»

به هر حال محمد بنا و همکارانش در کادر فنی مهم‌ترین هدف خود از اعزام مدعیان به این تورنمنت را محک خوردن آمادگی بدنی بچه‌ها خواندند که پس از چند ماه دوری از میدان توانستند در چنین مسابقاتی شرکت کنند. به عقیده کادر فنی، نقش تورنمنت‌ها در چرخه انتخابی اهمیت بالایی در ترکیب تیم ملی دارد ضمن اینکه در قزاقستان برخی از مدعیان تیم ملی توانستند کشتی رو در رو با هم بگیرند و برخی ابهامات را برطرف سازند.

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی قرار است با جمع بندی محمد بنا، مدعیان برای جضور در تورنمنت‌های دیگر طبق چرخه انتخابی گزینش و اعزام شوند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.