• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برتری تیم هندبال دختران ایران برابر هند/ یک گام تا سکوی قهرمانی

  • 02 فروردین 1401 - 1:14
برتری تیم هندبال دختران ایران برابر هند/ یک گام تا سکوی قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا و انتخابی جهانی از ۲۷ اسفند ماه به میزبانی قزاقستان آغاز شده است.

تیم دختران نوجوان ایران در سومین دیدار خود در این رویداد امروز دوشنبه (اول فروردین ۱۴۰۱) برابر تیم هند قرار گرفت. ملی پوشان ایران که پیش از این با دو برد قاطع برابر ازبکستان و قزاقستانِ میزبان، کسب مدال در این رویداد را قطعی کرده بودند با پیروزی امروز خود برابر هندوستان در اندیشه کسب عنوان قهرمانی هستند.

تیم ایران هم اکنون مدال نقره خود را قطعی کرده است. هندبالیست های نوجوان ایران در صورت کسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای تاریخ هندبال ایران را در قاره آسیا ثبت خواهند کرد.

شاگردان محمدخانی نیمه نخست این دیدار را با نتیه ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رساندند. پس از آن ملی پوشان دختر کشورمان در نیمه دوم با اختلاف یک گل و ثبت نتیجه ۲۵ بر ۲۴ برابر تیم هند پیروز شدند تا گام بلندی را برای کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه رقابت های جهانی گرجستان بردارند.

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، النازیارمحمدتوسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهارزنگنه، هستی دوخایی و آرزو بهمئی اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات است.

غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، فاطمه محمدخانی به عنوان مربی، مریم رضائیان به عنوان سرپرست و ندا اسدی به عنوان فیزیوتراپ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارند.

در ادامه این رقابت ها تیم ایران روز چهارشنبه سوم فروردین ماه برابر تیم سوریه قرار خواهد گرفت. برنامه روز چهارشنبه به این ترتیب است:

ایران – سوریه ساعت ۱۳:۳۰
هند – قزاقستان ساعت ۱۵:۳۰

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۵ تیم قزاقستان، ازبکستان، هند و ایران در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و ۲ تیم برتر سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گرجستان را کسب خواهند کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.