• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

برای ۷۵۰ هزار مالک خانه خالی قبض مالیاتی صادر شده است

  • 04 مرداد 1401 - 1:14
برای ۷۵۰ هزار مالک خانه خالی قبض مالیاتی صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در برنامه زنده تلویزیونی جهان آرا درباره اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: بر اساس این قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف به راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور است که در همین دولت این سامانه راه اندازی شد.

وی افزود: اگر این سامانه خوب راه اندازی شود و همه اطلاعات مورد نیاز در آن درج شود یک بانک اطلاعاتی دقیق خواهیم داشت که حتی نیازی به آمارگیری ۵ ساله نفوس و مسکن نخواهیم داشت.

قاسمی با بیان اینکه مردم از خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان استقبال نکرده‌اند ادامه داد: در قانون مالیات بر خانه‌های خالی آمده که اگر مردم خوداظهاری نکردند از دریافت برخی خدمات مانند خدمات بانکی، دسته چک و امثال آن منع خواهند شد که معاون اول رئیس جمهور بخشنامه آن را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اطلاعات ۷۲ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان وجود دارد که با وجود عدم تکمیل، جامع‌ترین بانک اطلاعاتی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی زمانی خوب اجرا می‌شود که سامانه املاک و اسکان تکمیل شده باشد تصریح کرد: امروز برای ۷۵۰ هزار واحد خالی کشور از سازمان امور مالیاتی، قبض مالیاتی صادر شده است.

به گفته قاسمی ۶۰ هزار نفر از این ۷۵۰ هزار نفر اعتراض کرده‌اند که اطلاعاتی که بر اساس آن قبض مالیاتی صادره شده اشتباه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هدف دولت از مالیات ستانی از خانه‌های خالی، درآمدزایی نیست بلکه افزایش عرضه ملک در بازار است.

وی افزود: اگر مالکان خانه‌های خالی مالیات ندهند سالیانه رقم مالیاتی متعلقه افزایش تصاعدی داشته و خالی نگهداشتن ملک صرفه اقتصادی نخواهد داشت. نرخ مالیات بر خانه‌های خالی کاملاً بازدارنده است.

قاسمی گفت: بانک‌ها خانه‌های خالی زیادی دارند یا برخی افراد هستند که خانه‌های خود را با هدف افزایش قیمت خالی نگه داشته‌اند. قصد ما این نیست که کسی که دو خانه دارد مالیات بدهد بلکه هدف ما این است که بانک‌هایی که خانه‌ها را خالی نگه داشته‌اند یا مالیات بدهند یا به بازار عرضه کنند.

ادامه دارد…

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.