• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برای مدال بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنم/ تمام هزینه‌ها با خودمان است

  • 12 خرداد 1402 - 13:57
برای مدال بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنم/ تمام هزینه‌ها با خودمان است

میترا اصغرزاده در گفت و گو با ایسنا در مورد شرایط تیم ملی شطرنج و جذب مربی خارجی اظهار کرد: فعلا حضور مربی خارجی قطعی نیست ولی انتخابی تیم ملی دو هفته قبل در کرمان انجام شد. سه نفر اول به تیم ملی راه یافتند. من هم سوم شدم و به تیم ملی راه یافتم. در این شرایط در بازی‌های آسیایی هم حضور خواهم داشت.
استاد فیده زنان در مورد حضور در بازی‌های آسیایی نیز گفت: خداراشکر در این دور از بازی‌های آسیایی شطرنج هم حضور دارد و من هم می‌توانم برای اولین بار این سطح از مسابقات را تجربه کنم.
اصغرزاده در پاسخ به این سوال که آیا انتظار کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو وجود دارد؟ گفت: همه تلاش خود را می‌کنم. چهار ماه هم زمان داریم که تمرین کنیم و امیدوارم بهترین نتیجه را در بازی‌های آسیایی کسب کنیم.
عضو تیم ملی شطرنج ایران بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج زون غرب آسیا گفت: خداراشکر توانستم در این مسابقات مقام اول را کسب کنم. سطح مسابقات بالا بود و همه بازیکنان خوب منطقه حضور داشتند و خوشحالم که توانستم نتیجه خوبی بگیرم. بیشتر حریفان من در این مسابقات ایرانی بودند ولی بازیکنانی از کشورهای عراق و سوریه هم حضور داشتند.
وی افزود: با قهرمانی در مسابقات زون غرب آسیا سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کردم. این مسابقات مردادماه در باکو برگزار می‌شود. من تاکنون افتخار حضور در جام جهانی را نداشتم و خوشحالم که در این سطح مسابقات بازی خواهم کرد. 
استاد فیده زنان در پاسخ به این پرسش که چه مسابقات دیگری پیش رو دارد، گفت: جام جهانی باکو نزدیک است و حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود. فکر نمی‌کنم دیگر در این زمان در مسابقه‌ دیگری شرکت کنم و باید همه وقتم را برای تمرینات و آمادگی در مسابقات بگذارم.  
اصغرزاده در پایان گفت: شطرنج از رشته‌های پرهزینه است و متاسفانه همه هزینه‌ها هم بر عهده شطرنج‌باز و خانواده‌اش است. من ۱۰ سال است که شطرنج را شروع کرده‌ام و همه هزینه‌ها برعهده خودم است. همیشه یک مربی شخصی داشتم و آقای مزدک بختیاری مربی من است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.