• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بدوی: اعتماد مربیان را بدست آورده‌ام/ از اروپایی‌ها درس می‌گیریم

  • 16 مرداد 1401 - 13:15
بدوی: اعتماد مربیان را بدست آورده‌ام/ از  اروپایی‌ها درس می‌گیریم

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی اسکوپیه مقدونیه شمالی و با حضور ۳۲ تیم در حال برگزاری است. تیم هندبال دختران ایران با ثبت دو برد مقابل ازبکستان و سنگال و یک باخت برابر میزبان این رقابتها برای اولین بار در تاریخ رشته‌های توپی زنان و رشته هندبال در بین ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفت.
تیم هندبال دختران ایران دو برد برابر تیم‌های ازبکستان و سنگال داشته و مقابل تیم‌های اروپایی ایسلند، مقدونیه شمالی میزبان بازی‌ها و سوئد نتیجه را واگذار کرده است. ایران هم اکنون در جدول برای تصاحب رتبه‌های سیزدهم تا شانزدهم مسابقه خود را دنبال می‌کند.
آسمان بدوی هندبالیست نوجوان کشورمان با داشتن ۱۵ سال سن جوان‌ترین عضو این تیم در رقابت‌های جهانی مقدونیه است. بدوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من از ۶ سالگی هندبال را شروع کردم و با این رشته آشنا هستم. در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم را همراهی کردم و توانستم مدال طلای قاره آسیا را به دست بیاورم.
وی در خصوص سطح برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در اسکوپیه تاکید کرد: سطح مسابقات قهرمانی جهان بسیار بالاست. تیم‌ها همه آمادگی زیادی دارند و همه تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را از خود برجای بگذارند. هیچ تیمی بدون آمادگی نیست و همه برای کسب نتیجه آمده‌اند بخصوص تیم‌هایی که حالا در میان ۱۶ تیم برتر حاضر هستند و همین کار را برای ما تیم ما سخت‌تر می‌کند.
هندبالیست نوجوان و شایسته کشورمان افزود: ما دو برد برابر تیم‌های ازبکستان و سنگال از قاره آسیا و آفریقا داشتم و چند تا بازی مقابل تیم‌های اروپایی. بازی برابر تیم‌های قاره اروپا سخت بود چون تکنیک آنها با آسیایی‌ها متفاوت بود.
وی در مورد تفاوت سبک بازی تیم‌های اروپایی و آسیایی هم خاطرنشان کرد: سبک بازی این تیم‌ها بسیار خوب و خیلی متفاوت از تیم‌هایی آسیایی است که دیده‌ایم. آنها آمادگی جسمانی زیادی دارند و تقریباً ما از نیمه‌های بازی جلوی این تیم‌های قدرتمند کم می‌آوریم. این هم نشان از تمرین زیاد و آمادگی جسمانی تیم‌های این قاره دارد.
آسمان بدوی تصریح کرد: ما با هر مسابقه در این سطح از تیم‌های اروپایی درس می‌گیریم و هندبال حرفه‌ای و سطح بالا را یاد خواهیم گرفت. قطعاً تداوم چنین مسابقاتی با این تیم‌ها تجربه تیم را بالا می‌برد.
وی که در بازی با سوئد عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و مورد تحسین مربیان تیم ملی قرار گرفت ادامه داد: بسیار خوشحالم که در تمام بازی‌های این دوره فرصت حضور در میدان را داشتم و توانستم اعتماد مربیان را بدست بیاورم و از این بابت خدا را شاکرم.
بازیکن تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان که به عنوان یک سرمایه ملی از نظر سنی فرصت دو بار همراهی تیم ملی در این مقطع سنی در رقابت‌های آسیایی و جهانی را خواهد داشت، در پایان گفت: من می‌توانم دو بار دیگر این تیم را در میادین مختلف این رده سنی همراهی کنم و اگر این اتفاق بیافتد از تجربه حضور در مسابقات جهانی برای تیم ملی به خوبی استفاده خواهم کرد تا بتوانم ستاره میدان بازی‌ها باشم.
تیم هندبال دختران نوجوان ایران امروز یکشنبه در ادامه رقابت‌های قهرمانی هندبال جهان در مقدونیه برای کسب رتبه سیزدهم تا شانزدهم با رومانی دیدار می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.