• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

بدهی ارزی تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان پرداخت شد

  • 02 مهر 1400 - 19:55
بدهی ارزی تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان پرداخت شد

به گزارش مهر، تور با قدمت ۳۳ دوره‌ای دوچرخه سواری ایران- آذربایجان هر چند در دو سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا در کشورمان برگزار نشد اما یکی دیگر از موانع برگزاری این تور بین المللی بحث بدهی ارزی نزدیک به ۹ هزار یورویی برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بابت تست‌های دوپینگ به نادو بود. قطعاً اگر این بدهی تسویه نمی‌شد این تور نمی‌توانست به حیات خود ادامه دهد و همچون تورهای دیگر بین المللی دیگر ایران امکان حذف شأن از لیست اتحادیه جهانی وجود داشت.

رشیدی رئیس اسبق و مستعفی فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با مهر خبر از تسویه حساب این بدهی ارزی داد و گفت: «هفته پیش بدهی حدود ۱۱ هزار دلاری تور بین المللی و مطرح ایران – آذربایجان را پرداخت کردیم تا نام این تور از فهرست اتحادیه جهانی حذف نشود. این اتفاق بزرگی برای این مجموعه بود و متأسفانه در این مدت هیچکس برای حل این مسئله پا پیش نگذاشته بود. با پرداخت این بدهی که با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد این تور می‌تواند سال آینده برگزار شود. ما همین طور در تلاش بودیم تا تور بین المللی مازندران را دوباره احیا کنیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفت.»

برای ثبت تور بین المللی ایران – آذربایجان در سال ۲۰۲۲، باید بدهی ارزی این تور که نزدیک به ۹ هزار یورو (۱۱ هزار دلار) بود پرداخت می‌شد با پرداخت مبلغی که ایران به اتحادیه جهانی بدهکار بود نام این تور در فهرست تورهای سال آینده اتحادیه جهانی ثبت می‌شد. با تسویه این مبلغ برگزاری سی و پنجمین دوره تور در مهر ماه سال ۱۴۰۱ در سایت اتحادیه جهانی ثبت شده است.

تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان در سال ۱۳۶۵ با عنوان دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه با شرکت تیم‌های ایرانی آغاز به کار کرد و سپس در سال‌های بعد به تور دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر نام یافت.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.