• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

بختیاری‌زاده: ماندن نفتی‌ها در لیگ، به دلیل ضعف رقبا بود نه قدرت فوتبال خوزستان

  • 11 مرداد 1400 - 2:56
بختیاری‌زاده: ماندن نفتی‌ها در لیگ، به دلیل ضعف رقبا بود نه قدرت فوتبال خوزستان

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در لیگ بیستم، اظهارکرد: وقتی نیم‌فصل اول به پایان رسید، من از آقای پورموسوی درخواست داشتم که از نفت آبادان جدا شود زیرا حواشی این تیم با هر صراحتی با فوتبال‌دوستان حرف می‌زد و می‌گفت که این تیم عاقبت و سرانجام خوشی ندارد. ما خوزستانی‌ها باید خیلی خوشحال باشیم که سایپا و ذوب آهن برخلاف تمام ادوار گذشته لیگ حال و روز خوشی نداشتند زیرا اگر این دو تیم و حتی ماشین‌سازی تبریز که سقوط کرد، درست مدیریت و حمایت می‌شدند شاید دو تیم نفتی خوزستان سال آینده در لیگ یک توپ می‌زدند.

وی بیان کرد: این‌که نفتی‌های خوزستان در لیگ ماندند، قدرت فوتبال خوزستان نیست بلکه ضعف رقبای ما باعث شد که نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در لیگ ماندگار شوند. به هر حال اگر قرار است این دو تیم به این شکل مدیریت شوند، من از مدیریت ورزش وزارت نفت خواهش می‌کنم که همین الان آبروداری کند و این تیم‌ها را از لیگ برتر کنار بکشاند و کم با احساسات و اعصاب مردم بازی کند. مردم آبادان و مسجدسلیمان محروم هستند، لطفا به آن‌ها حرمت بگذارید. بحث خوزستان فقط کم‌آبی نیست و احترام گذاشتن به شعور و علائق مردم آن نیز مطرح است که یکی از علائق آن‌ها فوتبال است. واقعا چرا به شعور و علاقه این مردم کم‌توجهی می‌شود و چرا تیم‌های دولتی و صنایع دیگر باید ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنند و در حالی‌که ۸۴ درصد اقتصاد کشور از نفت است، باید برای هر کدام از تیم‌های نفتی این استان، ۲۰ میلیارد تومان هزینه شود. مگر یک تیم با ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان می‌تواند با تیم‌های ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیارد تومانی لیگ برتر مقابله کند؟

وی با گله‌مندی از هواداران تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان گفت: من از همه مردم مسجدسلیمان و ایل بزرگ بختیاری گله‌مند هستم، داریوش یزدی فرزند ایل بختیاری است ولی مردم مسجدسلیمان فقط سه بازی به او فرصت دادند، آن هم سه بازی که مدیران تهرانی نمی‌خواستند داریوش یزدی نتیجه بگیرد و من بارها در مصاحبه‌هایم به این موضوع اشاره داشتم. شبانه یزدی را از مسجدسلیمان بیرون کردند و آیا مربیانی که قبل و بعد از یزدی در نفت بودند، نتیجه گرفتند؟ چرا در مقابل این مربیان سکوت کردند و اجازه دادند با مربی خوزستانی به این صورت برخورد شود؟ یک مربی گمنام به نفت‌مسجدسلیمان می‌آید و ۲۰ بازیکن مازندرانی با خود می‌آورد و بعد در نیم‌فصل بدون این‌که به مردم مسجدسلیمان احترام بگذارد با یک پیشنهاد بهتر از نفت جدا می‌شود. می‌خواهم بدانم چرا آن موقع صدای مردم مسجدسلیمان درنیامد؟ چرا رئیس هیات مدیره یعنی آقای شاه‌کرمی باید در تهران بنشیند و برای مسجدسلیمان تصمیم بگیرد؟ می‌خواهم بدانم مدیریت مسجدسلیمان چه نقشی در اداره این تیم دارد؟

این پیشکسوت فوتبال خوزستان عنوان کرد: خدا را شکر که کرونا علی‌رغم خطرناک بودنش، مزیت‌هایی را هم برای مسئولان و مدیران فوتبالی ما داشت. مدیران ورزشی و فوتبالی ما باید ممنون و دست‌بوس کرونا باشند که مردم به استادیوم‌ها نیامدند و با آرامش هر کاری که خواستند، کردند و هر مدیریت غلطی را اجرا کردند.

او همچنین با اشاره به صحبت‌های جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی با پدیده مشهد مبنی بر این‌که بعید می‌دانم در فصل بعدی در فولاد بمانم، اظهارکرد: آقای نکونام وقتی به فولاد آمد عنوان کرد که برنامه سه ساله دارد که دو سال از آن طی شد و همه مردم خوزستان منتظر برنامه او در سال سوم و قهرمانی فولاد هستند. به نظر من نکونام باید با تمام وجود در فولاد بماند تا در نهایت عملکرد او در پایان سومین سال حضورش مشخص شود.

بختیاری زاده خاطر نشان کرد: فولاد از پنجره نقل و انتقالات محروم است و نمی‌تواند برای فصل بعد بازیکن جذب کند و شاید این‌که نکونام هم در این تیم نماند، باعث شود که بازیکنان فعلی به تیم‌های دیگر بروند و این منجر به خالی شدن تیم فولاد شود.

وی در ادامه درباره سطح لیگ برتر در فصل بیستم نیز گفت: در فدراسیون دیدیم که آقای تاج و همکارانش با آن اتفاقات و بدهکاری‌های عجیب و غریب رفتند و آقای عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون شد و بعد هم دیدیم لیگ بیستم با تمامی کمی و کاستی‌ها و البته احساس شدید غیبت تماشاگران در نهایت به پایان رسید. اما نکته حائز اهمیت این است که چرا پس از برگزاری ۲۰ دوره لیگ برتر باید تیم‌های‌مان در استادیومی بازی کنند که چمن آن مصنوعی، پر از آب و اتفاقات عجیب و غریب است که اگر دنیا چنین صحنه‌هایی را ببیند راجع به فوتبال ایران چه فکری خواهد کرد؟

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: متاسفانه در لیگ بیستم شاهد صحنه‌های عجیب و غریبی در کنار زمین از سوی سرمربیان و نیمکت تیم‌ها نیز بودیم که در هیچ جای دنیا به این صورت نیست. شاهد بودیم داوران هر هفته چندین مربی را از روی نیمکت‌ها اخراج می‌کردند. می‌خواهم بدانم تاکنون در این سال‌ها چند بار شاهد چنین اتفاقاتی در لیگ‌های اروپایی بوده‌ایم؟ به نظرم تنها خروجی فوتبال ایران حواشی بسیار زیاد و نبود امکانات حرفه‌ای بود و بسیار بد است که هنوز در خوزستان تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان زمین تمرینی مناسب ندارند و نساجی و مس رفسنجان نیز فاقد زمین چمن طبیعی هستند. واقعا چرا لیگی برگزار می‌شود که خروجی ندارد؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.