• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بحران یمن راه حل نظامی ندارد/ تمدید آتش بس ضروری است

  • 22 شهریور 1401 - 13:50
بحران یمن راه حل نظامی ندارد/ تمدید آتش بس ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا مذاکرات برای تمدید آتش بس تحت نظارت سازمان ملل در این کشور را تشدید کنند.
بر اساس این گزارش، شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد، افزود: توافق بر سر آتش بس گسترده، فرصتی برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع فراهم می‌کند.
شورای امنیت همچنین از طرفین درگیر در یمن خواست تا تعامل خود را با فرستاده ویژه سازمان ملل در تمام جنبه‌های مذاکرات، تقویت و از تعیین شروط خودداری کنند.
این شورا در پایان بیانیه خود تمام حملاتی را که باعث ایجاد اختلال در اجرا و تداوم آتش بس در یمن می‌شود، محکوم کرد.
«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن روز دوم ماه آگوست گذشته از توافق دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله برای تمدید آتش بس بشردوستانه در این کشور به مدت دو ماه دیگر خبر داد. این در حالی است که دو طرف ابتدای ماه ژوئن گذشته با نخستین تمدید آتش بس به مدت دو ماه موافقت کرده بودند.
گفتنی است که توقف درگیری‌های نظامی، بازگشایی بندر الحدیده، از سرگیری پروازهای تجاری از طریق فرودگاه صنعا و بازگشایی جاده‌ها در شهر تعز از مهم‌ترین مفاد این آتش بس است که ائتلاف متجاوز سعودی تا کنون به طور کامل به هیچیک از آنها پایبند نبوده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28932

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.