• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

با انتخاب بهترین شغل به ثروت رسیدم

  • 25 آبان 1401 - 20:42
با انتخاب بهترین شغل به ثروت رسیدم

نکته ای که باید از ابتدای فعالیت خود آن را بدانید و دقت داشته باشید که هیچگونه سهل انگاری در این مورد انجام ندهید این است که حوزه کاری خود را طوری انتخاب کنید که امکان پولسازی در آن بی نهایت باشد و من هم به همین دلیل وارد حوزه تولید الیاف شدم و در این مسیر به موفقیت های بسیاری دست یافتم و در این مقاله برخی از دست آورد هایم را به شما معرفی خواهم کرد.

الیاف نایلون

الیاف نایلون ویژگی هایی دارند که آن ها را یکی از محبوب ترین الیاف مصنوعی کرده است. این ویژگی ها عبارتند از مقاومت بالا به عنوان یک لیف نساجی؛ مقاومت در برابر سایش، براقیت، مواد شیمیایی و روغنی، قابلیت شستشو با آب، قابلیت رنگ پذیری در طیف گسترده ای از رنگ ها، الاستیسیته و جهندگی خوب، سطح صاف، نرمی، ماندگاری طولانی نخ ها و پارچه ها. به دلیل این خواص از الیاف نایلون به طور گسترده در پوشاک مانند لباس های کش باف (جوراب و …)، بلوز، لباس زیر، بارانی، پوشاک اسکی، بادگیر، لباس شنا و لباس دوچرخه سواری، هم چنین برای اثاث خانه مانند مبلمان، روتختی، فرش و پرده استفاده می شوند. ترکیبی از مقاومت عالی در برابر سایش، ظاهر و عوامل اقتصادی،  الیاف پلی آمید را در موقعیت عالی در بازار الیاف فرش قرار می دهد و می توان انتظار داشت که این نایلون ها هم چنان بیش ترین الیاف مورد استفاده برای فرش ها خواهند بود.

الیاف پلی استر

الیاف پلی استر، که عمدتاً پلی اتیلن ترفتالات (PET) را شامل می شود، حجم بسیار بزرگی از تولیدات صنعت الیاف مصنوعی جهان را تشکیل می دهند و به نوعی بر این صنعت تسلط دارند. این الیاف ارزان هستند و به راحتی از منابع پتروشیمی تهیه می شوند و دامنه مطلوبی از خواص فیزیکی را دارند. آن ها مستحکم، سبک، به راحتی قابل رنگ شدن و مقاوم در برابر چین و چروک بوده و قابلیت شستشوی بسیار خوبی دارند.

اگر چه پلیمر غالب در این الیاف، PET است، پلی استرهای دیگر نیز جایگاه خود را دارند. پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) و اخیراً پلی تری متیل ترفتالات (PTT)، به دلیل جهندگی برتر لیف آن ها، در الیاف فرش استفاده می شوند. هم چنین پلی استرهای زیست تخریب پذیر حاصل از اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک و سایر هیدروکسی اسیدها، در وسایل پزشکی کاربرد دارند، به عنوان مثال بخیه های قابل حل و حامل های پلیمری انتقال دارو.

الیاف طبیعی

الیاف یک رشته نازک از یک ماده طبیعی یا مصنوعی است. که برای ساختن پارچه یا طناب از الیاف طبیعی استفاده می شود. اگر به کاغذ زیر میکروسکوپ نگاه کنید الیاف آن را خواهید دید. الیاف ها قسمت هایی از گیاهان یا دانه هایی است که بدن شما قادر به هضم آن نیست. ماده ای است که به صورت رشته نازک و پیوسته در آمده است و مهم ترین مواد تشکیل دهنده نخ و پارچه می باشد. یک رشته الیاف کشیده و پیچ خورده که برای تولید پارچه استفاده می شود نخ نامیده می شود. پارچه های از نخ و نخ از الیاف تشکیل شده است .

کتان یک الیاف قوی است که حتی در هنگام خیس شدن قوی تر و دوام طبیعی خوبی دارد. تحت تاثیر کپک قرار میگیرد اما می توان از یک پوشش مقاوم در برابر کپک برای کاهش این مشکل استفاده کرد. به طور کلی مقاومت مناسبی در برابر نور خورشید دارد، اما هنگام استفاده به عنوان پرده بهتر است با یک آستر با کیفیت محافظت شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.