• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

باید به شهر فروشی پایان دهیم

  • 29 آذر 1400 - 0:16
باید به شهر فروشی پایان دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در دوره جدید فعالیت شوراها و شهرداری‌ها، یک اولویت اصلی ارتقای هویت شهر و روستا و همچنین محله محوری است که این موضوعات از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اقتصادی برخوردار است و همچنین با سبک زندگی مردم در ارتباط مستقیم بوده و قطعاً اجرای پژوهش‌های کاربردی می‌تواند مدیریت شهری و روستایی را در این موضوع یاری کند.

وی افزود: امروز مردم از مدیریت شهری، معنویت و فضای پرنشاط می‌خواهند، بنابراین باید در این حوزه‌ها یک بازاندیشی صورت پذیرد که قطعاً از طریق اجرای مطالعات و پژوهش‌های کاربردی تحقق می‌یابد.

وحیدی همچنین به سکونت روستاییان در حاشیه شهرهای بزرگ و تغییر محل زندگی برخی از داخل شهرهای بزرگ به حاشیه آنها اشاره کرد و گفت: هر دو مورد به مباحث اقتصادی و معیشتی برمی‌گردد و باید با اجرای پژوهش‌های کاربردی دلایل اینگونه موارد مشخص شود و اینکه علی رغم توسعه خدمات و زیر ساخت‌های روستایی چرا مهاجرت‌ها از روستا به شهرها ادامه دارد.

وزیر کشور همچنین برنامه پایدار درآمدی شهرها و تقویت اقتصاد شهرها و تحقق شهرهای خودکفا را در عصر حاضر با اهمیت و کلیدی برشمرد و گفت: باید از طریق پژوهش‌های کاربردی منابع درآمدی پایدار برای شهرها تعیین شود تا به تراکم فروشی و شهر فروشی که با انتقاد عامه مردم روبروست، پایان دهیم.

وی تصریح کرد: ارتباط مستمر میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری با مدیریت شهری و روستایی لازمه حضور موفق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در گام دوم انقلاب و ارتقای خدمت رسانی به مردم و ورود به چشم اندازهای جدید کار و فعالیت و اداره مطلوب شهرها و روستاهاست.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.