• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

بایدن: سن خرید سلاح های تهاجمی در آمریکا را باید افزایش دهیم

  • 16 خرداد 1401 - 0:29
بایدن: سن خرید سلاح های تهاجمی در آمریکا را باید افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، درپی حوادث تیراندازی و خشونت ها در ایالات متحده که روزانه به کشته و زخمی شدن شماری از افراد منجر می شود، رئیس جمهور آمریکا افزایش سن خرید سلاح های تهاجمی به ۲۱ سال را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: در تگزاس شما می توانید ۱۸ ساله باشید و یک سلاح تهاجمی بخرید اما تا ۲۱ سالگی نمی توانید یک تپانچه خریداری کنید.

بایدن افزود: اگر نمی توانیم سلاح های تهاجمی را آنطور که باید ممنوع کنیم دست کم باید سن خرید سلاح های تهاجمی را به ۲۱ سال افزایش دهیم.

گفتنی است که در تازه ترین حادثه تیراندازی در آمریکا که در شهر فیلادلیفا رخ داد سه نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۷ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده که موجب کشته و زخمی شدن بیش از ۸۳ نفر شده است.

با روند رو به رشد تیراندازی‌ها در مدارس ایالات متحده و پس از ۶۰ سال، اسلحه با پیشی گرفتن از خودرو و تصادفات رانندگی، به علت اصلی مرگ و میر کودکان آمریکایی تبدیل شده و این روزها بیش از ۹۰ درصد از کودکان ۵ تا ۱۴ ساله که در حدود ۳۰ کشور ثروتمند جهان با اسلحه کشته می‌شوند، اهل ایالات متحده هستند.

در حالی که حوادث و تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا همیشه رخ می‌دهد و بسیاری از شهروندان این کشور و دموکرات‌ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و کنترل سلاح هستند، انجمن ملی سلاح آمریکا، درنشست سالانه خود در تگزاس، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن گفت باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مدارس را بالا ببریم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.