• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بایدن: اوضاع میدانی در افغانستان را دنبال می کنیم

  • 26 مرداد 1400 - 2:47
بایدن: اوضاع میدانی در افغانستان را دنبال می کنیم

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری پیرامون اوضاع افغانستان گفت: ماموریت ما پایه ریزی دولت در افغانستان نبود بلکه منافع ما در جلوگیری از تجاوزات به خاک آمریکا است.

جو بایدن افزود: من و تیمم اوضاع میدانی در افغانستان را دنبال می کنیم و به دنبال اجرای طرح های جایگزین که تدوین کردیم، هستیم.

وی با بیان اینکه اوضاع افغانستان سریعتر از آنچه انتظار می رفت، فرو پاشید، گفت: ارتش آمریکا نمی تواند در جنگی که نیروهای افغان آمادگی مشارکت در آن را ندارند، بجنگد.

بایدن ادامه داد: ما اشتباهات گذشته در افغانستان را تکرار نخواهیم کرد. دولت افغانستان با توصیه من مبنی بر ضرورت مصالحه با طالبان مخالفت کرد و تصاویری که بویژه درباره دیپلمات ها و فعالان در بخش بشردوستانه می بینیم بسیار دردناک است.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد که کشورش به ارائه حمایت لازم از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

بایدن همچنین گفت که واشنگتن طی روزهای آینده هزاران آمریکایی را که در افغانستان مشغول فعالیت هستند از این کشور خارج خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه از تصمیمش در خصوص پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان پشیمان نیست، مدعی شد: ما به مقابله با تروریسم در افغانستان و دیگر کشورهای جهان ادامه خواهیم داد.

بایدن افزود: ماموریت ما در افغانستان، طی دو دهه گذشته با اشتباهات زیادی مواجه بوده است. من می خواهم که ماموریت ما در افغانستان کوتاه و بر اساس اهداف مشخص باشد. به هیچ وجه از ارتشمان نخواهم خواست در جنگی داخلی در یک کشور دیگر بی وقفه بجنگد چرا که این به سود امنیت ملی ما نیست. من به تعهدم در قبال مردم آمریکا مبنی بر پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان عمل کردم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.