• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

بانوان تکواندو ایران به دنبال افتخار جهانی/انگیزه بالای برای مدال

  • 21 آبان 1401 - 12:28
بانوان تکواندو ایران به دنبال افتخار جهانی/انگیزه بالای برای مدال

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی- محمد بیرامی: حضور بانوان ایران در آوردگاه جهانی تکواندو از سال ۲۰۰۳ و شانزدهمین دوره این مسابقات آغاز شد، جایی که تیم ملی ایران با ترکیبی کامل و هدایت پروانه محمدتقی پور تهرانی راهی شهر «گارمیش» آلمان شد و توفیقی در کسب مدال نداشت.
بعد از آن در ۸ دوره بعدی مسابقات قهرمانی جهان نیز تیم بانوان ایران حضور داشتند که در مجموع موفق به کسب دو مدال نقره و یک برنز شدند.
در ادوار مختلف حضور بانوان در رقابتهای قهرمانی جهان ۳۶ تکواندوکار در ترکیب تیم ملی به این رقابتها اعزام شده‌اند که کیمیا علیزاده در مسابقات ۲۰۱۵ «چلیابینسک» موفق شد به نشان برنز دست پیدا کند. وی دو سال بعد به نشان نقره در موجوی کره جنوبی دست یافت و مهلا مومن زاده در سن ۱۷ سالگی و در رقابت های قهرمانی جهان منچستر ۲۰۱۹ توانست یک مدال نقره برای کشورمان به دست بیاورد.
اکرم خدابنده و سوسن حاجی پور با سه دور حضور در مسابقات جهانی، باسابقه ترین بانوان ایرانی در رقابتهای جهانی هستند و خدابنده به عنوان سرگروه تیم ملی با قرار گرفتن در ترکیب اصلی، چهارمین حضور خود را تجربه خواهد کرد.
افسانه شیخی، زینب حیدری، سارا خوش جمال فکری، نازیلا نظامی، سمانه شش پری، شکرانه ایزدی، علیزاده و ناهید کیانی ۲ مرتبه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را تجربه کرده اند و ناهید کیانی در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ سومین حضور خود را تجربه می کند.

طیبه فدایی نژاد، مرضیه اسدی، مهنوش مظلومی، ریحانه زین العابدینی، سهیلا آقاجمالی، الهام سعادت، ندا زارع، نرگس رنجبر، شکوفه کریمی، مهروز ساعی، حمیده خلج زاده، سارا قادری، فاطمه نعمتی، آسمانی، فرشیدی، روحانی، فریده فرشیدی، پریسا قربانی، هانیه اخلاقی، طیبه پارسا، ملیکا میرحسینی، زهرا پوراسماعیل، مهلا مومن زاده، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد و کیمیا همتی نیز هرکدام یک دوره در رقابت های جهانی حاضر شدند.
اما از دوشنبه هفته جاری بیست وبیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان با حضور بیش از ۷۰۰ تکواندوکار از ۱۲۰ کشور جهان به مکزیک و در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز می شود.
تیم ملی بانوان ایران با هدایت مینو مداح، مهروز ساعی و ندا زارع در حالی پای به آوردگاه جهانی می گذارد که در ابتدای سال و رقابتهای قهرمانی آسیا دست به کار بزرگی زده و با تاریخ سازی برای نخستین بار عنوان قهرمانی قاره کهن را آن هم در خاک کره جنوبی کسب کرد. ملی پوشان بانوی ایرانی این بار در تلاشند با تیم جوان و با آنگیزه خود در آوردگاه جهانی نگاه ها را به خود خیره کنند.
مهلا مومن زاده بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره آسیب دیدگی، در نظر دارد نقره جهانی ۲۰۱۹ را به طلا تبدیل کند، غزل سلطانی، ناهید کیانی، نرگس میرنورالهی و زینب اسماعیلی شش تکواندوکار ایرانی در مسابقات جهانی هستند که از روز سه شنبه هفته جاری کار خود را در این دوره از رقابتها آغاز می کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33514

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.