• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

باقرزاده: کُره‌ای‌ها منتظر فینالیست شدن ایران در المپیک بودند

  • 25 مرداد 1400 - 8:52
باقرزاده: کُره‌ای‌ها منتظر فینالیست شدن ایران در المپیک بودند

فضل الله باقرزاده در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تمام برنامه ریزی های فدراسیون شمشیربازی طی یکی دو سال اخیر در راستای کسب مدال تیمی در بازی‌های المپیک بود، گفت: بعد از اینکه سال ۹۸ موفق به کسب سهمیه تیمی المپیک شدیم به خاطر کرونا با لغو اجباری بخشی از برنامه‌های آماده سازی مواجه شدیم؛ به طوری که در ۶ ماه نخست سال گذشته هیچ برنامه تمرینی، اردویی و اعزامی نداشتیم.

وی ادامه داد: تقریباً از اواخر سال گذشته بود که با برگزاری اردو و شرکت در تورنمنت مجارستان برنامه‌های آماده سازی خود برای حضور در المپیک آغاز کردیم. از آن زمان هر کاری لازم بود انجام دادیم تا بتوانیم در المپیک صاحب مدال تیمی شویم، برای دستیابی به این هدف مهم فکر هر چیزی را می‌کردیم جز داور و اینکه اسیر قضاوت ناعادلانه او شویم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به عملکرد سه نماینده ایران در بخش انفرادی بازی‌های المپیک تاکید کرد: عابدینی، پاکدامن و رهبری در این بخش بد کار نکردند؛ حتی علی پاکدامن موفق شد به جمع هشت بازیکن برتر صعود کند و در نهایت با شکست برابر «ژیلاگی» حذف شد. پاکدامن در این بخش جایگاه هشتم را کسب کرد اما در واقع امتیاز او با نفر پنجم بخش انفرادی برابر بود. در واقع نفرات اول تا چهارم بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی بر اساس برگزاری رقابت و امتیاز مشخص می‌شوند اما جایگاه نفرات پنجم تا هشتم با امتیاز یکسان و بر اساس عواملی مانند رنکینگ جهانی مشخص می‌شود. در هر صورت ما هیچ برنامه و هدفی برای مدال در بخش انفرادی نداشتیم.

«هدف شما کسب مدال تیمی بود اما در این بخش هم نتیجه‌ای حاصل نشد». باقرزاده در واکنش به این موضوع گفت: کسب مدال و رفتن روی سکو موضوعی بود که با قاطعیت در مورد آن حرف می‌زدیم. علاوه بر خودمان خیلی‌های دیگر هم ایران را یکی از مدال آوران بخش تیمی می‌دانستند حتی بازیکنان و مربیان کره جنوبی می‌گفتند که بازیکنان ایران در فینال ملاقات می‌کنند. آنها این در صحبت با بازیکنان و مربیان ما این موضوع را بارها مطرح کردند.

وی با یادآوری اینکه ایتالیا و کره جنوبی فینالیست بخش تیمی مسابقات شمشیربازی المپیک شدند، تصریح کرد: در واقع ما باید به جای ایتالیا در بازی فینال حاضر می‌شدیم اما همه دیدند که در رقابت ما با همین تیم (ایتالیا) چه اتفاقاتی افتاد. در خیلی از رشته‌ها اختلاف امتیاز باید به یک حد نصابی برسد تا برنده مشخص شود اما در شمشیربازی ضربه آخر تعیین کننده است. امتیاز این ضربه آخر در دیدار با ایتالیا از ایران گرفته شد و باعث شد مسیرمان به طور کلی تغییر کند.

باقرزاده تاکید کرد: واقعاً برای برگزاری دیدارهای تیمی در المپیک و کسب مدال این بخش به هر مسئله و مانعی فکر کرده بودیم جز داور؛ بازیکنان ما در دیدار با ایتالیا خوب کردند و رقابت پایاپایی با حریفان شان داشتند. سه رقابت دیگر که همزمان روی سه پیست دیگر در حال برگزار بود تمام شده بود اما دیدار ایران و ایتالیا کماکان ادامه داشت چون رقابت بازیکنان دو تیم نزدیک بود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در واکنش به این موضوع که «در دیدار ایران و ایتالیا محمد رهبری اصلاً در حد انتظار ظاهر نشد و به نظر می‌رسد عملکرد وی در نتیجه کسب شده بی تاثیر نبوده است» گفت: در رقابت با ایتالیا محمد رهبری دیدار اول خود را ۵ به صفر واگذار کرد. سپس علی پاکدامن مقابل «سامرلی» پیروز شد و تیم ایران را ۹ بر ۵ پیش انداخت. پاکدامن در حالی برنده این دیدار شد که حریفش نایب قهرمان بخش انفرادی شده بود. در واقع آن روز، روز سامرلی نبود. ورزش همین است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از شمشیربازان ایران در دیدار مقابل ایتالیا کم کاری نکردند، گفت: عابدینی با وجود مصدومیت با تمام وجود بازی کرد. محمد رهبری هم جزو بهترین‌های اسلحه سابر ایران است تلاش خود را داشت اما نشد که ایران برنده دیدار با ایتالیا شود.

باقرزاده تاکید کرد: در هر صورت المپیک تمام شد، از حالا به فکر بازی‌های آسیایی هستیم که حدود یک سال دیگر برگزار می‌شود. در دوره پیشین این بازی‌ها نایب قهرمان شدیم اما هدف این است که دوره جدید را با قهرمانی به پایان برسانیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.