• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

بازیکنانی که شُش ندارند!/ طارمی در سطح جهانی

  • 02 دی 1401 - 12:03
بازیکنانی که شُش ندارند!/ طارمی در سطح جهانی

به گزارش ایسنا، جام جهانی ۲۰۲۲ با درخشش مراکش همراه بود. هر چند مراکشی‌ها در رتبه چهارم جام جهانی قرار گرفتند اما کمتر کسی متصور بود تیمی مانند مراکش تیم‌های بزرگ جهان مانند بلژیک، اسپانیا و پرتغال را کنار بزند و به جمع چهار تیم برتر راه یابد.
یکی از عوامل موفقیت مراکش در این رقابت‌ها سفیان آمرابات بود که از او به عنوان یکی از برترین بازیکنان جام جهانی یاد می‌شود. این هافبک دفاعی مراکشی در طول جام جهانی لقب دونده‌ترین بازیکن مسابقات را از آن خود کرد.
سفیان در مجموع هفت دیداری که در این مسابقات به میدان رفت، ۸۱.۴۴ کیلومتر دویده است که او را تبدیل به دونده‌ترین بازیکن مسابقات کرده است.
بعد از این بازیکن، اورلین شوامنی از فرانسه ۷۹ کیلومتر را در دیدارهای تیمش دویده است و فضای بسیار زیادی را پوشش داده است. مارسلو بروزویچ سومین بازیکن برتر مسابقات از حیث دوندگی است که در دیدارهای کرواسی که راهی وقت‌های اضافه هم شد، هرگز کم نیاورد. او روی هم رفته ۷۸.۸۷ کیلومتر دوید و هرگز خسته نمی‌شد.
رودریگو دی‌پائول، هافبک آرژانتینی که نقش موثری در قهرمانی آلبی سلسته داشت، دونده‌ترین بازیکن تیمش در این رقابت‌ها بود و ۷۳.۳۴ کیلومتر را پوشش می‌داد.
اما بیشترین میانگین دوندگی در این مسابقات از آن مارسلو بروزویچ است که در یکی از بازی‌های تیمش غایب بود اما در شش دیداری که به میدان رفت، میانگین دوندگی ۱۳.۱۴ کیلومتر را به جای گذاشته است که بیشتر از هر بازیکن دیگری در این مسابقات است.

به جز این چهار بازیکن که برترین دونده‌های تیم‌های خود بودند و بیشتر از سایر بازیکنان تیم‌های دیگر دویدند، می‌توان از سایر بازیکنان دونده در این جام بر اساس میانگین دوندگی به ازای هر بازی نام برد.
الیاس شکیری، بازیکن تونس که در سه دیدار تیمش در مرحله گروهی به میدان رفت، دیگر بازیکنی است که میانگین بیش از ۱۳ کیلومتر  را در هر بازی از خود به جای گذاشته است. البته شکیری این آمار را در سه بازی به جای گذاشته است و ممکن بود در صورت صعود تونس و با توجه به فرسودگی تیم‌ها، آمار او کاهش یابد.
مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی ایران در سه دیدار مرحله گروهی بیش از ۳۵ کیلومتر دویده که از این حیث در بین تیم‌های حذف شده در دور گروهی، چهارمین بازیکن برتر این مسابقات شد. او میانگین دوندگی ۱۱.۸۵ کیلومتر را به ازای هر بازی ثبت کرده که از این حیث هشتمین بازیکن برتر مسابقات است.

نکته جالب توجه این است که دونده‌ترین بازیکنان هر تیم، بازیکن خط میانی هستند که مرتب بین حمله و دفاع تردد کرده‌اند اما طارمی به عنوان مهاجم این آمار را ثبت کرده است. فقط دو مهاجم دیگر جز طارمی در بین دونده‌ترین‌ها وجود دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36104

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.