• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

بازسازی ۴۶۰ منزل آسیب‌دیده در اندیکا/ فوتی گزارش نشده است

  • 18 مهر 1400 - 9:39
بازسازی ۴۶۰ منزل آسیب‌دیده در اندیکا/ فوتی گزارش نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب صدیقی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به‌منظور کمک به مردم زلزله‌زده در اندیکا با حضور مسئولان استان و شهرستان خبر داد و بیان کرد: در پی زلزله امروز هیچ مورد مرگ‌ومیر وجود نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه این زمین‌لرزه‌ها باعث شده تا ۴۶۰ منزل مسکونی آسیب ببینند که نیازمند بازسازی و تعمیر هستند، افزود: در این راستا نیز یک خانه بهداشت و یک پایگاه جاده‌ای اورژانس آسیب دیدند.

وی بر لزوم نوسازی ۱۲ مدرسه در این منطقه بر اثر زلزله تأکید کرد و گفت: نیروهای هلال احمر در حال توزیع چادر، مواد غذایی، وسایل گرم‌کننده و اسکان موقت زلزله‌زدگان در مناطق روستایی خسارت‌دیده هستند.

صدیقی به باز بودن محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده اندیکا اشاره کرد و افزود: به‌جز روستای سوسن که تأسیسات آب‌رسانی آن خسارت‌دیده است، هیچ مورد قطع آب و برق در این شهرستان و روستاهای تابع آن گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ارزیابی خسارت‌های ناشی از زلزله امروز در اندیکا همچنان ادامه دارد و میزان خسارت‌های وارد شده در روزهای آینده اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد امروز، زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر شهر و روستاهای قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند.

زمین‌لرزه از دوازدهم مهرماه تاکنون چندین بار شهر قلعه خواجه و بخش چلو در شهرستان اندیکا را به لرزه در آورده است که باعث تخریب صددرصدی برخی از منازل روستاییان و شهروندان این مناطق نیز شده است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.