• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بازدید خبرنگاران خارجی از کمپ پناهجویان افغانستانی در زاهدان

  • 21 شهریور 1400 - 14:36
بازدید خبرنگاران خارجی از کمپ پناهجویان افغانستانی در زاهدان

به‌گزارش مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در این تور یک‌روزه که به همت اداره کل رسانه‌های خارجیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، نمایندگانی از کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و امریکایی از جمله ترکیه، چین، فرانسه، روسیه، قطر و آمریکا حضور داشتند.
بازدید از کمپ پناهجویان افغانستانی الغدیر و مصاحبه با خانواده‌ها و مسئولین کمپ مذکور، بازدید از سالن پیشخوان خدمات به اتباع، بازدید از اردوگاه بازگشتی و همچنین بازدید از محل اسکان خانواده‌های جدیدالورود متقاضی اقامت و پناهندگی در شهرستان زاهدان و اردوگاه میلک در منطقه مرزی میلک و تهیه گزارش تصویری از پناهجویان افغانی ازجمله برنامه‌های اصلی این تور رسانه‌ای بود.

بازدید خبرنگاران خارجی از کمپ پناهجویان افغانستانی در زاهدان

شایان ذکر است، باتوجه به تحولات اخیر در منطقه مرزی ایران و افغانستان، بازدید خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های خارجی از منطقه مرزی میلک و مصاحبه با پناهجویان افغانی فرصت مناسبی برای ارائه گزارش‌های شفاف از منطقه مرزی میلک، و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی بود.

نمایندگان رسانه‌هایی چون خبرگزاری های راپلی روسیه، وانا، تلویزیون‌های TRT WORLD ترکیه، العربی قطر، وایس آمریکا، فرانس 24 (بخش انگلیسی) فرانسه، سی سی تی وی چین و فونیکس چین در این تور رسانه‌ای حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5325

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.