• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بازتاب قهرمانی هندبال نوجوانان دختر ایران در سایت فدراسیون جهانی

  • 10 فروردین 1401 - 1:15
بازتاب قهرمانی هندبال نوجوانان دختر ایران در سایت فدراسیون جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) در گزارشی به تاریخ‌سازی تیم ملی نوجوانان دختر ایران در قزاقستان پرداخت.

در متن گزارش وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال آمده است:

«جمهوری اسلامی ایران با قهرمانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۲، دو اتفاق تاریخی را برای مردم ایران رقم زد.

این نخستین مدال تاریخ بانوان ایران در مسابقات قاره‌ای بود و همچنین دختران ایران با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را که ماه آگوست برگزار می‌شود را نیز بدست آوردند.

ایران با چهار پیروزی مقابل تیم‌های ملی ازبکستان (۴۴- ۳۵)، قزاقستان (۲۰- ۱۹)، هند (۲۵- ۲۴) و سوریه (۳۶- ۲۱) و کسب هشت امتیاز بالاتر از قزاقستان میزبان ایستاد و علاوه بر قهرمانی آسیا سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نیز کسب کرد.

پیروزی دشوار ایران مقابل قزاقستان میزبان برای نخستین بار در تاریخ هندبال بانوان رقم خورد و ملی‌پوشان ایران در بازگشت به ایران با استقبال ویژه‌ای مواجه شدند.

دکتر مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد این افتخارآفرینی دختران هندبال ایران گفت: این موفقیت‌ها را به ورزشکاران و قهرمانان هندبال ایران و کارکنان، سرپرستان و مسئولان فدراسیون هندبال و جامعه ورزش کشور تبریک می‌گویم. برای قهرمانان هندبال ایران آرزوی سلامتی دارم. سال پیش رو پر از موفقیت‌های بزرگ برای جامعه بانوان است. شک ندارم که با تلاش و قدرت زیاد، نتایج خوبی را تجربه خواهیم کرد.

مبینا حاج‌حیدری دروازه‌بان تیم ملی هندبال نوجوانان ایران نیز با بیان اینکه هدف ما از ابتدا کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال بود، گفت: با تلاش کادر فنی و بازیکنان توانستیم چهار پیروزی کسب کنیم و مدال طلا را به خانه ببریم و این موفقیت با همدلی و هماهنگی بدست آمد و امیدوارم بتوانیم در مسابقات جهانی هم بهترین نتیجه را بگیریم.

فاطمه محمدخانی، مربی تیم ملی نوجوانان ایران در مورد این موفقیت اظهار کرد: بازیکنان من از ابتدا با ذهنی پیروز وارد زمین می‌شدند و توانستند پاداش زحمات خود را بگیرند. ما توانستیم برای اولین بار بدون باخت مقام اول آسیا را کسب کنیم. باید اردوهای تیم ملی را ادامه دهیم و برای مسابقات جهانی آماده شویم تا بازیکنان آماده باشند.

در این مسابقات همچنین سوریه نیز بخش کوچکی از تاریخ را رقم زد و تیم نوجوانان این کشور برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد. همچنین به دلیل محدودیت‌های کرونا در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن و چین حضور پیدا نکردند.

پیش از قهرمانی ایران در رقابت‌های هندبال نوجوانان آسیا کره‌جنوبی در تمامی ادوار این رویداد عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.

رتبه بندی نهایی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا:

۱. جمهوری اسلامی ایران (کسب جواز حضور در قهرمانی جهان)

۲. قزاقستان (کسب جواز حضور در قهرمانی جهان)

۳. ازبکستان

۴. هند

۵. سوریه

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=19071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.