• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اینفانتینو: امیدوارم VAR و بانوان در دیدار ایران و کره‌جنوبی حضور داشته باشند

  • 18 شهریور 1400 - 20:43
اینفانتینو: امیدوارم VAR و بانوان در دیدار ایران و کره‌جنوبی حضور داشته باشند

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که ظهر امروز در قطر برگزار شد، اینفانتینو از فوتبال ایران به عنوان یکی از بهترین های آسیا نام برد و افزود: من هواداران فوتبال ایران را دوست دارم، بازی ایران – اسپانیا را در کازان از نزدیک تماشا کردم و شور و اشتیاق بی وقفه ای که تماشاگران ایرانی نسبت به تیم ملی ایران داشتند برایم بسیار جالب بود.

اینفانتینو ادامه داد: در مدت کوتاهی که ریاست فدراسیون فوتبال ایران بر سرکار آمده، تغییرات مثبت بسیاری مشهود بوده که یکی از مهم ترین آنها توجه به فوتبال بانوان بوده است.

رییس فیفا خاطر نشان کرد: از سوی دولت ایران تعهداتی در قبال اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد که بهتر است در تاریخ مقرر انجام شود و به تایید نهادهای ذی‌ربط برسد.

وی گفت: پیگیری فدراسیون فوتبال در بحث میزبانی و اصرار بر آن ستودنی است و امیدوارم دو مسئله مهم VAR و حضور بانوان در ورزشگاه‌ ها حل شود و بازی ایران – کره به میزبانی تهران با حضور زنان و VAR برگزار شود.

در این دیدار عزیزی خادم از اینفانتینو دعوت کرد تا در یکی از بازی هایی که به میزبانی ایران برگزار می شود، در کشورمان حضور داشته باشد و در ورزشگاه تماشاگر ویژه بازی تیم ملی شود.

اینفانتینو نیز این دعوت را پذیرفت و مقرر شد تا فدراسیون ایران از فدراسیون کشورهای همجوار و همچنین قطر هم رسماً دعوت کند تا آنها هم در آن زمان به ایران سفر کنند. یکی دیگر از پیشنهاداتی که عزیزی خادم داشت و مورد موافقت اینفانتینو قرار گرفت، برگزاری بازی خیریه بین دو تیم ستاره های ایران و ستاره‌های فیفا به میزبانی ایران بود که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال کشورمان نیز به اینفانتینو گفت: افراد وقتی خالصانه و با قلب‌شان کار می کنند نتایج بهتری می گیرند.

وی دلیل موفقیت فیفا در سالهای اخیر را دوری از حاشیه ها، شخصیت انعطاف‌پذیر اینفانتینو، رعایت اصول حرفه‌ای و دخالت ندادن سیاست در فوتبال دانست.

در پایان اینفانتینو جوان بودن عزیزی خادم و توجه به دیپلماسی در فوتبال را به عنوان دو عنصر مهم و زمینه ساز موفقیت ستود و گفت: امیدوارم هم به لحاظ فنی و هم دیپلماسی فعال باشید چرا که در همین مدت نیز رویکرد فدراسیون فوتبال ایران را در این دو حوزه متفاوت از همیشه دیدم.

در این دیدار مقرر شد در سفر سال آینده میلادی به ایران، با رییس جمهوری ایران دیدار کند. رییس فیفا خاطرنشان کرد می‌خواهد ایشان را در جریان فوتبال و فعالیت‌های مربوط به آن قرار دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5050

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.