• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ایران – لهستان؛ «شیر» به دنبال شکار «عقاب»/ جوانان به دنبال رویا

  • 29 تیر 1401 - 12:46
ایران – لهستان؛ «شیر» به دنبال شکار «عقاب»/ جوانان به دنبال رویا

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ والیبال از امروز چهارشنبه ۲۹ تیر در شهر بولونیا در کشور ایتالیا آغاز می‌شود و با هشت دیدار در مدت چهار روز پیگیری خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به مصاف لهستان می‌رود و فاتح این مسابقه جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات را به دست می‌آورد، بنابراین دو تیم چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام توان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم لهستان در مرحله مقدماتی با کسب ۱۰ برد، تجربه دو شکست و به دست آوردن ۳۱ امتیاز به دلیل تفاوت پوئن ست‌ها نسبت به ایتالیا صدرنشین، در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

شاگردان بهروز عطایی در مرحله مقدماتی هفت برد به دست آوردند که شکست سه بر دو لهستان در بازی خانگی از جمله این بردها بود و با ۲۰ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفتند تا حریف لهستان در مرحله یک چهارم نهایی شوند.

دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان بیست‌وششمین جدال تاریخ والیبال دو تیم است که در ۲۵ مسابقه قبلی تیم ایران ۱۰ بار فاتح میدان بوده است و در ۱۵ مسابقه هم لهستانی‌ها پیروز میدان و مسابقه شدند.

نخستین دیدار تیم‌های ایران و لهستان سال ۱۹۹۸ در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار شد که تیم لهستان سه بر صفر به پیروزی رسید و آخرین مسابقه دو تیم نیز هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ در گدانسک بود که تیم ایران سه بر دو حریف خود را همانند مرحله مقدماتی بازی‌های المپیک توکیو شکست داد.

عقاب‌های لهستان ۲۳ مدال رنگارنگ از رویدادهای مهم والیبال جهان در پرونده افتخارات خود دارند که مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال از جمله آنان است.

این تیم همچنین سه عنوان قهرمانی جهان (۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) و یک مقام قهرمانی لیگ جهانی (۲۰۱۲) دارد. لهستان در لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.

الکساندر اشلیوکا، کامیل سمنیوک، توماش فورنال، یاکوب کوچانوفسکی، جاکوب پوپیفتاک، ماتئوش بی نیک، کارول بوترین، پاول زاتورسکی، لوکاس کاشمارک، بارتوش کورک، مارسین جانوش، گرگور لوماچ، کارول کلوس و بارتوش بدنوژ ۱۴ بازیکن تیم لهستان در این مرحله از رقابت‌ها هستند که نسبت به هفته سوم لوماچ پاسور با تجربه عقاب‌ها در ترکیب این تیم قرار گرفته است.

لوماچ پاسور ۳۴ ساله تیم ملی لهستان همبازی میلاد عبادی‌پور در تیم اسکرا بلخاتف در پلاس‌لیگا بوده و شناخت خوبی نسبت به کاپیتان تیم ملی والیبال ایران دارد. هدایت تیم لهستان را نیکولا گربیچ برعهده دارد.

ایران هم با کاپیتان میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست به عنوان قدرتی‌زن دریافت‌کننده، محمدطاهر وادی و فاضل پژومان به عنوان پاسور، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امیررضا سرلک و محراب ملکی‌سرخی به عنوان مدافع میانی، امین اسماعیل‌نژاد و بردیا سعادت به عنوان قطر پاسور، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور به عنوان لیبرو مقابل این تیم به میدان خواهد رفت.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان به قرار زیر است:
۱۹۹۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (۳)
۲۰۰۹ (جام قهرمانان): ایران (یک) – لهستان (۳)
۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۳) – لهستان (۲)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (یک)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (صفر)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (۳)
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (۳)
۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – لهستان (۳)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (۳)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۲) – لهستان (۳)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (۲)
۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (۳)
۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (۲) – لهستان (۳)
۲۰۱۶ (انتخابی المپیک): ایران (۳) – لهستان (یک)
۲۰۱۶ (المپیک): ایران (۲) – لهستان (۳)
۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (یک)
۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (۳)
۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (صفر)
۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (۳)
۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (۲)
۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (یک) – لهستان (۳)
۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (صفر) – لهستان (۳)
۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – لهستان (۳)
۲۰۲۱ (المپیک): ایران (۳) – لهستان (۲)
۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (۲)
۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (؟؟؟) – لهستان (؟؟؟)

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26068

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.