• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

ایران برای توسعه روابط با تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد

  • 29 آذر 1401 - 12:51
ایران برای توسعه روابط با تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق خیاطیان در دیدار خیرالدین عثمان زاده رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری تاجیکستان ضمن تاکید بر اهمیت این کشور در سیاست خارجی دولت مردمی، بر گسترش مناسبات و همکاری‌های علمی و راهبردی میان دو مرکز راهبردی ریاست جمهوری کشورها تاکید کرد.
در این دیدار خیاطیان ضمن اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور و بازتاب آن در روابط حسنه دو کشور، اراده جدی سران دو کشور برای ارتقای سطح روابط فیمابین را عاملی مهم برای گسترش تعاملات و پیشبرد همکاری‌ها برای توسعه دو کشور برشمرد و ابراز کرد: ایران برای توسعه روابط با تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد.
وی همچنین بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و رفع چالش‌های موجود و استفاده از ظرفیت عظیم نیروهای فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های فنی تاجیکستان تاکید کرد و گفت: دیپلماسی سلامت و دیپلماسی علمی با تأکید بر تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری‌ها در حوزه فناوری و دانش‌بنیان از دیگر مسائلی است که می‌تواند پیوند دو ملت ایران و تاجیکستان را بیش از پیش عمیق و گسترش دهد.
در این دیدار رئیس مرکز مطالعات استراتژیک جمهوری تاجیکستان نیز ضمن تاکید بر جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی و نقش کلیدی ایران در مناسبات منطقه‌ای، بر گسترش روابط دوجانبه تاکید و بر انجام پروژه‌ها و یادداشت تفاهم‌های مشترک تاکید کرد.

http://images.google.sc/url?q=http%3A%2F%2Ftazetarinha.com%2F
وی در ادامه، ضمن اشاره به تلاش رهبران دو کشور بر گسترش همکاری دوجانبه، ابراز داشت که تاجیکستان گسترش روابط دو کشور را موجب توسعه در آسیای مرکزی ارزیابی می‌کند و بر همین اساس، تلاش دارد از فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک در جهت صلح و ثبات کشورهای منطقه بهره گیرد.
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک جمهوری تاجیکستان، خطر تروریسم و جریان تکفیری را خطری مشترک برای منطقه دانست و اظهار داشت: می‌توان از تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و مقابله با جریان‌های تکفیری برای صلح و ثبات منطقه استفاده کرد.

http://cse.google.nu/url?q=http%3A%2F%2Ftazetarinha.com%2F
در پایان این نشست دوجانبه، طرفین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، بر تداوم همکاری‌ها و برگزاری نشست‌های دوجانبه علمی و پژوهشی و انعقاد تفاهم‌نامه در چارچوب پیشبرد اهداف مشترک تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35980

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.