• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال در استان مرکزی

  • 04 مهر 1400 - 1:34
ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال در استان مرکزی

به گزارش مهر، امید محترمی در آئین بهره برداری و افتتاح ۴۰ پروژه آبرسانی در روستاهای استان مرکزی گفت: رویکرد بسیج سازندگی استان مرکزی اقدام و حرکت بر بستر طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاوم و مردمی در روستاها قلمداد می‌شوند و آسایش و رفاه مردم به ویژه محرومان را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: دلیل اجرای طرح‌های مرتبط با آب کشاورزی در مناطق محروم و کم آب را با هدف کمک به ایجاد اشتغال، افزایش سطح زیرکشت و جلوگیری از هدر رفت منابع آب توسط جهادگران بسیج سازندگی در قالب احداث خطوط انتقال آب، کانال‌های کشاورزی، استخرهای ذخیره آب و لایروبی قنوات در دستور کار قرار گرفته است. به عنوان نمونه در ۱۸ ماه گذشته در زمینه بهبود راندمان انتقال آب مزارع بیش از ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، در زمینه تأمین منابع آبی پایدار بیش از ۲۸ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایروبی قنوات و در زمینه ارتقا راندمان ذخیره مخازن در مجموع ظرفیت ۳۴ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت گروه‌های جهادی محله محور پایگاه‌های بسیج در روستاها اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: اجرای این پروژه‌ها باعث افزایش سطح زیر کشت کشاورزی، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی در مناطق محروم و حفظ و حراست از منابع آب کشاورزی شده است.

محترمی بیان کرد: در موضوع احداث مسکن محرومان بسیج سازندگی استان مرکزی در دو سال اخیر تعداد ۶۰۰ واحد مسکن محرومان را بر محور نقش آفرینی گروه‌های جهادی تحویل خانواده‌های محروم داده است. منازل مسکونی ساخته شده توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی ضمن ارتقا کیفی شیوه اجرای پروژه‌های عمرانی در مجموع به میزان ۳۷ هزار مترمربع فضای ساختمانی احداثی و مساحت کل منازل در دورترین روستا با پراکندگی بالا و بعضاً در مسیرهای با تردد بسیار دشوار صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: سازماندهی ۲۴ هزار نیروی جهادگر بسیجی در قالب ۱۲۵۰ گروه جهادی باعث شده است که استان مرکزی از ده‌ها لشکر مخلص و مجاهد پای کار در خدمت به محرومان برخوردار باشد. گروه‌های جهادی که با تخصص‌های مختلف در قالب گروه‌های فنی سازماندهی شده و ارائه خدمت می‌کنند.

گروه‌های جهادی بسیج سازندگی تصریح کرد: با ارائه دوره‌های مهارتی و تخصصی لازم به گروه‌های جهادی شاهد عمیق شدن ارائه خدمات و کاربردی شدن آنها هستیم. در زمینه ایجاد اشتغال بسیج سازندگی استان مرکزی موفق شده است با استفاده از ترکیب توأمان سه ظرفیت صندوق‌های قرض الحسنه، آموزش و توانمند سازی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه زمینه را برای ایجاد اشتغال ۹۵۰ نفر در یک سال گذشته ایجاد فرصت شغلی کند.

محترمی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال شاهد شکل گیری حداقل یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان مرکزی خواهیم بود. در قالب ۶۸۰ صندوق‌های قرض الحسنه و ۵۰ تعاونی بیش از ۲۸ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در ساختار و سازمانی مشخص سازماندهی شده‌اند که همین امر بستری مطمئن و قابل قبول برای جریان سازی اجتماعی و حرکت در بستر مسئله محوری و تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی در یک سال و نیم گذشته با اجرای ۷۲۰ پروژه عمرانی کوچک و متوسط به ارزش ۹۰ میلیارد تومان نقش اساسی در حل مشکلات مردم در مناطق محروم داشته است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.