• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اولین نشست مبلغین شهرستان اراک با موضوع طب سنتی و کرونا برگزار شد

  • 25 شهریور 1400 - 14:57
اولین نشست مبلغین شهرستان اراک با موضوع طب سنتی و کرونا برگزار شد

به گزارش مهر، اولین نشست همفکری و هم افزایی مبلغین شهرستان اراک با موضوع طب سنتی و مقابله با کرونا در مساجد و هیأتهای مذهبی و با هدف ارائه راهکارهای طب اسلامی و سنتی در رابطه با پیشگیری و درمان بیماری کرونا شامگاه چهارشنبه در مسجد النبی (ص) اراک برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام عبداللهی با موضوع سلامت جسمی و روانی در آینه آیات و روایات و دکتر مهدی صالحی با موضوع راهکارهای طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا به سخنرانی پرداختند.

تغذیه یکی از امور زیربنایی در تعالیم اسلامی است

حجت‌الاسلام دکتر عبداللهی اظهار کرد: بعضی امور در اسلام حالت زیربنایی دارند و بقیه امور بر روی آنها سوار می‌شوند. تغذیه در اسلام چنین جایگاهی دارد و تاکید فراوان ائمه معصومین بر تغذیه سالم نشان از اهمیت زیاد آن دارد. هم در قرآن و روایات تغذیه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان کسانی که ناشر کلمات و مباحث ائمه معصومین هستیم باید سبک تغذیه صحیح را از بیانات ایشان استخراج کنیم و به مردم ارائه کنیم. در روایات تاکید شده که هیچ مرضی نیست مگر آنکه درمان آن بیان شده است.

دکتر صالحی متخصص طب سنتی در ادامه این نشست بیان کرد: بیماری کرونا بسیار پیچیده و خطرناک است و باید به صورت همه‌جانبه با آن برخورد شود ضمناً ما اگر صحبت از طب‌سنتی می‌کنیم به معنای تقابل با طب رایج نیست.

وی با تأکید بر رعایت تدابیر بهداشتی نظیر زدن ماسک و واکسن گفت: با یکسری کارهای ساده می‌توان به بهبود شرایط کرونا کمک کرد. مهمترین مسئله پیشگیری است. مسئله بعدی اهمیت سبک زندگی است که بنا بر آن باید بعضی از رفتارها را اصلاح کنیم.

اضطراب و استرس احتمال ابتلاء به بیماری را افزایش می‌دهد

صالحی افزود: اضطراب و استرس به جریان درگیری کمک می‌کند و از طرفی بحث دعا و توسل مغفول است. دعا درمانی در خارج از کشور هم به کار گرفته می‌شود و جواب می‌دهد. مردم باید اهمیت دعا و توسل را بدانند زیرا دعا و توسل اعتماد به نفس را در مقابله با این بیماری بالا می‌برد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: خواب کافی و تغذیه کافی نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن رعایت این موارد توصیه می‌شود: رفع یبوست بسیار مهم بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. شستشوی بینی با آب و نمک تأثیر بالایی دارد زیرا مجاری ورود کرونا از بینی و دهان است.

صالحی در پایان تاکید کرد: هیچکدام از این موارد به عنوان درمان و پیشگیری قطعی نیست و هدف اصلی در پزشکی سنتی و مدرن این است که درگیری را کمتر کنیم نه اینکه به صفر برسانیم. در کنار رعایت پروتکل‌ها استفاده از تدابیر طب سنتی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در بستر جامعه به مردم کمک جدی کند.

گفتنی است در پایان این نشست از صندوقچه روضه خانگی که با تلاش جامعه ایمانی مشعر و فروشگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی ماهد تهیه شده است، رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.