• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اولیانوف: آمریکا و اروپا می‌خواهند برجام را از بین ببرند

  • 09 اردیبهشت 1402 - 19:07
اولیانوف: آمریکا و اروپا می‌خواهند برجام را از بین ببرند

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین در تازه‌ ترین اظهارات خود درباره تبعات تعلل غرب در مذاکرات رفع تحریم‌ های ضدایرانی هشدار داد.
«میخائیل اولیانوف» در پیامی توییتری در این خصوص اعلام کرد: به نظر می رسد آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌ اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌ ای بوده و هست را از بین ببرند.
وی در این خصوص هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌ گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌ شویم.

وی پیشتر هم به تمایل نداشتن آمریکا و کشورهای غربی برای احیای برجام اشاره کرده بود.
«میخائیل اولیانوف» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس آماده ازسرگیری مذاکرات برجام نیستند.
این اظهارات دیپلمات ارشد روس در حالی است که او اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت‌آمیز بود و درها را به روی حل برخی از مشکلات باز کرد، اما آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در بازگشت به توافق هسته‌ای مانع‌تراشی می‌کنند.
وی با بیان اینکه متن توافق تقریباً آماده است و فقط برخی از سطرها نیازمند مذاکره است، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها به زودی، به میز مذاکرات بازگردند.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی همچنین تأکید کرد که بدون توافق هسته‌ای، خطر تنش بالاست و این مسئله، منطقه را به سمت درگیری سوق خواهد داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41234

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.