• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اولتیماتوم فدراسیون والیبال ایران به باشگاه ویکستورم کره‌جنوبی

  • 02 شهریور 1400 - 14:47
اولتیماتوم فدراسیون والیبال ایران به باشگاه ویکستورم کره‌جنوبی

به گزارش مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، بردیا سعادت بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی کشورمان، چندی پیش پیشنهادی از سوی باشگاه ویکستورم کره جنوبی دریافت کرد. با توجه به اینکه وی در اردوی تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا حضور داشت، فدراسیون ایران تایید کرد که این بازیکن در راستای حمایت از بازیکنان جوان با موافقت کادر فنی راهی کره‌جنوبی شود تا در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور پیدا کند.

طبق مقررات فدراسیون جهانی والیبال باشگاه ها موظف هستند از تاریخ ۱۵ می تا ۱۵ اکتبر بازیکنان ملی پوش را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند، اما باشگاه کره‌ای درخواست کرده که سعادت تا پایان مسابقات لیگ کره‌جنوبی در اختیار این باشگاه باشد که این موضوع خلاف مذاکرات انجام شده است.

بنابراین فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه ویکستورم کره جنوبی و فدراسیون جهانی، خواهان بررسی این موضوع و بازگشت بردیا سعادت تا تاریخ دوم شهریورماه به ایران شد تا وی در برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا در اختیار کادر فنی تیم ملی جوانان و بزرگسالان قرار گیرد.

فدراسیون ایران اعلام کرده که اگر این اتفاق در تاریخ مذکور صورت نگیرد با صدور ITC این بازیکن برای حضور در لیگ کره‌جنوبی موافقت نخواهد کرد. برای انتقال بین المللی بازیکنان به تیم های مختلف و صدور ITC آنها ۵ امضا نیاز است؛ فدراسیون مبدا، فدراسیون مقصد، باشگاه مبدا، باشگاه مقصد و فدراسیون جهانی باید شرایط بازیکنان را برای صدور ITC تایید کند. این در حالی است که نظر فدراسیون های ملی نسبت به باشگاه ها ارجحیت دارد و اگر باشگاه ها اقدامی خلاف توافقات قبلی انجام دهند از سوی فدراسیون جهانی با جرائم سنگینی روبرو خواهند شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.