• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

اوربان: تحریم گاز روسیه یعنی نابودی اقتصاد اروپا

  • 20 خرداد 1401 - 12:41
اوربان: تحریم گاز روسیه یعنی نابودی اقتصاد اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که ادامه روند سیاست اعمال تحریم ها برضد روسیه و همچنین تحریم گاز روسیه اقتصاد تمام اروپا را نابود خواهد کرد.

اوربان در این باره در بیانیه ای گفت: ضروری است که اتحادیه اروپا به آرامی راهبرد خود را تغییر دهد زیرا با افزایش تورم، ما ورشکست خواهیم شد. هیچ کس علاقه ای به ورشکستگی کل اروپا ندارد. بعد از تحریم نفت می خواهند گاز روسیه را هم تحریم کنند، آن وقت با این اقدام کل اقتصاد اروپا را نابود می کنیم.

نخست وزیر مجارستان پیشتر و همزمان با تصویب اعمال بسته ششم تحریم ها برضد روسیه اعلام کرده بود که اروپا به دلیل این اقدامات در آستانه بحران اقتصادی قرار دارد.

وی در این باره گفته بود: ما به اندازه کافی مشکلات داریم، قیمت انرژی بالاست، تورم در حال افزایش است و اروپا در آستانه یک بحران اقتصادی جهانی به دلیل تحریم ها علیه مسکو است.

پیشتر رهبران اتحادیه اروپا به توافق رسیدند تا با ارائه معافیت هایی به مجارستان، نفت روسیه را مشمول تحریم ها قرار دهند.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا ضمن اعلام حصول توافق مبنی بر کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت روسیه و معافیت نفت خام حمل شده از طریق خط لوله به مجارستان، گفته بود: بسیار خوشحالم که رهبران توانستند به طور اصولی در مورد بسته تحریمی ششم به توافق برسند.

نخست وزیر مجارستان پیشتر نیز ضمن مخالفت با اعمال تحریم ها برضد نفت مسکو گفته که تاثیر این مسئله بر اقصاد کشورش همانند هدف قرار گرفتن با بمب اتم است.

همزمان با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین از ۵ اسفند سال گذشته، مسکو هدف اعمال تحریم های بی سابقه کشورهای غربی، آمریکا و هم پیمانانش قرار گرفته است.

«ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته در سخنانی با اشاره به این تحریم ها گفت که روسیه با این اقدمات منزوی نخواهد شد و آثار اعمال تحریم ها در وهله اول گریبان خود تحریم کنندگان را خواهد گرفت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.