• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اهتمام وزارت نیرو برای دسترسی مردم به آب و برق پایدار

  • 01 فروردین 1401 - 0:14
اهتمام وزارت نیرو برای دسترسی مردم به آب و برق پایدار

به گزارش خبرگراری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزیر نیرو در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ پیامی صادر کرد.

متن پیام “علی‌اکبر محرابیان” به شرح ذیل است:

«یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»

فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و اعیاد مبارک شعبانیه را حضور همه هم‌میهنان ارجمند به ویژه خانواده بزرگ صنعت آب و برق تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همزمانی آغاز بهار و حلول سال نو با اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سال نو، سالی پر از خیر و برکت باشد و توفیق ارائه بیش از پیش خدمت به مردم در صنعت آب و برق چه در سازمان‌های دولتی و چه در بخش خصوصی را داشته باشیم.

همکاران گرامی در صنعت آب و برق، سال گذشته با وجود اینکه تنها کمی بیش از شش‌ماه از استقرار دولت مردمی نگذشته و به لحاظ شرایط ویژه بیماری کرونا و ادامه تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی ناشی از آن دست به گریبان بودیم، تلاش و همت خود را به کار گرفتند تا سطح خدمت‌رسانی به مردم کشورمان را ارتقا داده و زمینه برخورداری آنان از دو نعمت بزرگ و حیاتی آب و برق مطمئن و پایدار را فراهم کنند.

تجلی و تبلور این همت و تلاش، عبور از پیک زمستانه مصرف، اهتمام برای برخورداری هم‌وطنان عزیز در ۱۰ هزار روستا از آب شرب سالم و پایدار با راه‌اندازی جهاد آبرسانی و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام آب، فاضلاب و همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت ۳۵ هزار مگاواتی بخش برق و نیز توجه به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در بهره‌گیری هر چه بیشتر از انرژی‌های پاک بوده است.

اینجانب ضمن سپاس بی‌کران از درگاه خداوند متعال برای توفیق خدمت، از شما همکاران عزیزم انتظار دارم با جدیت و با به کارگیری دانش، توان و تعهد خویش، در راستای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها گام بردارید و اطمینان دارم مردم شریف میهنمان، ثمره این تلاش‌ها را می‌بینند و شهد شیرین خدمت در دولت مردمی را می‌چشند.

از طرفی نوروز ما هر سال مصادف با روز جهانی آب است که یادآور اهمیت آب برای زندگی ما انسان‌ها، به‌خصوص ما ایرانیان است که باید همچنان با دقت مراقب شیوه بهره‌برداری و مصرف منابع محدود آبی خود باشیم.

شعار امسال روز جهانی آب “آب‌های زیرزمینی، مرئی شدن نامرئی“، با تاکید بر حفظ و اهمیت دادن هرچه بیشتر به این بخش از منابع آبی است. موضوعی که ما ایرانیان و نیاکانمان در طول تاریخ، بیش از سایر ملل بر آن ارج نهاده‌ایم و امید می‌رود با آموزش و فرهنگ‌سازی، درکی جامع از ارزش واقعی آب در بخش‌های گوناگون، به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار ایجاد کنیم تا بتوانیم از این منبع مهم و حیاتی به نفع همه محافظت کنیم و زمینه بهره‌مندی نسل آینده از این موهبت الهی را فراهم نماییم.

در پایان امیدوارم حلول سال نو نوید بخش سالی خجسته، همراه با سلامتی و سعادت برای شما همکاران ارجمند، خانواده‌های معزز و ملت شریف ایران اسلامی باشد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=18589

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.