• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

انگلیس: خروج از کابل تا آخرین دقیقه ماه جاری ادامه می یابد

  • 03 شهریور 1400 - 14:37
انگلیس: خروج از کابل تا آخرین دقیقه ماه جاری ادامه می یابد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که ضرب الاجل برای خروج افراد از افغانستان تا آخرین دقیقه ماه جاری خواهد بود.

راب این سخنان را در حالی بیان کرد که سخنگوی کاخ سفید دیروز سه شنبه در جلسه توجیهی گفته بود که آنها باید بررسی کنند که مهلت خروج تا آخرین دقیقه ۳۰ آگوست خواهد بود یا ۳۱ آگوست.

راب در گفتگو با تلویزیون دولتی انگلیس گفت: ما گمان می کنیم که آن (روند خروج از افغانستان) تا پایان ماه آگوست ادامه دارد، اما تصمیم گیران و برنامه ریزان نظامی جزئیات آن را برای یک چارچوب زمانی دقیق مشخص خواهند کرد.

وی همچنین گفت که انگلیس امیدوار است پس از پایان موعد تخلیه، یک فرودگاه فعال در کابل وجود داشته باشد.

راب همچنین گفت که تقریباً همه شهروندان انگلیسی تک تابعیتی از افغانستان تخلیه شده و بخش عمده ای از آنها به انگلستان بازگشته اند.

وی افزود که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد دو هزار نفر از کابل به انگلیس آورده شده اند.

پیشتر برخی متحدان آمریکا از جمله انگلیس خواهان تمدید ضرب الاجل ۳۱ آگوست برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده بودند، اما «جو بایدن» در سخنرانی روز گذشته خود تأکید کرد که قصد دارد به ضرب الاجل فعلی خروج، یعنی ۳۱ آگوست (نهم شهریور) پایبند بماند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز در مصاحبه با روزنامه «ایندیپندنت» گفته بود که بعید است مهلت خروج (نظامیان و اتباع آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها) از افغانستان، تمدید شود.

پیشتر اعلام شده بود «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد تا در نشست سران گروه ۷ موسوم به «جی ۷»، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را (جهت تمدید مدت مهلت تخلیه) تحت فشار بگذارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.