• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انکرتکست های مناسب برای رپورتاژ آگهی و لینک سازی (نکات پیشنهادی نشونت)

  • 23 تیر 1401 - 10:26
انکرتکست های مناسب برای رپورتاژ آگهی و لینک سازی (نکات پیشنهادی نشونت)

لینک ها یکی از عوامل کلیدی در سئو هستند که به موتورهای جستجو در مورد اهمیت معنایی صفحات مختلف سیگنال می دهند و همچنین کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می کنند. انکر تکست های ایجاد شده توسط این لینک ها تاثیر زیادی بر سئو سایت شما می گذارند و شما باید با استراتژی ها و اصول خاصی از انکر تکست های مختلف برای لینک های خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انکر تکست و انواع آن آشنا کنیم و در مورد استراتژی هایی که می توانید برای لینک دادن به متن ها استفاده کنید صحبت کنیم. توصیه می کنیم تا پایان این صفحه که از وب سایت https://neshoonet.ir گردآوری شده است با ما همراه باشید.

تعریف انکرتکست

لنگرها متن کلمه یا تصویری هستند که با کلیک روی آن شما را به صفحه دیگری می برد. یعنی این کلمات و تصاویر به صفحه دیگری لینک شده اند. برای پیوند دادن یک عنصر، باید آن را در یک برچسب قرار دهید.

انواع انکرتکست چیست؟

Anchor text معمولا به دو نوع تصویر و عبارات متنی تقسیم می شود. لنگرهای متنی در سئو انواع مختلفی دارند که تاثیر زیادی بر لینک های داخلی و خارجی وب سایت شما دارند.

متن لنگر با مطابقت دقیق

Exact Match Anchor Writing به معنای انجام اقدامات سئوی ما و استفاده از کلمات کلیدی برای دستیابی به نتایج بالا در موتورهای جستجو است. به عنوان مثال عبارت مشاوره سئو حرفه ای توسط نشونت در عبارت «مشاوره سئو حرفه ای توسط نشونت به صورت آنلاین و حضوری» یک انکرتکست محسوب می شود که اگر فقط عبارت مشاوره سئو را به صفحه خود در سایت نشونت لینک دهیم، میگوییم با عبارت اگزکت یا دقیق لینک داده ایم. لینک دهی اگزکت بسیار حساس هستند. این نوع انکر تکست می تواند تاثیر زیادی بر سئو داشته باشد و باید مراقب باشید که برای کدام صفحات و اهداف از انکر تکست مناسب استفاده می کنید. برای لینک های داخلی، تا حد امکان سعی کنید از این نوع انکر تکست استفاده کنید، اما برای لینک های خارجی، سعی کنید از آن کم استفاده کنید، زیرا استفاده زیاد از آن می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند و کلمات مرتبط را جریمه کند.

انکرتکست برند

انکر تکست برند به معنای استفاده از نام تجاری وب سایت برای پیوند دادن است. این نوع لینک دهی تاثیر زیادی بر اعتبار وب سایت شما دارد و سایتی با لینک های زیاد در نام تجاری بسیار قدرتمند است. به عنوان مثال عبارت «نشونت» در عبارت «ارائه دهنده خدمات اینترنتی توسط نشونت» در صورتی که به سایت نشونت لینک شود یک انکرتکست برند محسوب می شود.

انکرتکست یو آر ال (URL)

انکرتکست یو آر ال به معنای استفاده از URL به عنوان متن لنگر است، این نوع لینک نیز یکی از رایج ترین انواع لینک است و به طور کلی حداقل ریسک را ارائه می دهد. به عنوان مثال یو آر ال https://neshoonet.ir/market/instagram-consulting/ آدرس صفحه مربوط به مشاوره اینستاگرام نشونت را نشان می دهد که در صورتی که همین عبارت را به آدرس خودش لینک دهید، انکرتکست آن به صورت url شناخته می شود.

انکرتکست حاوی کلمه کلیدی دقیق

این نوع انکرتکست به معنای استفاده از کلمه کلیدی اصلی در انکر تکست همراه با یک یا چند کلمه دیگر است. به عنوان مثال در عبارت “خرید بک لینک در وب سایت نشونت“، عبارت “خرید بک لینک” یک کلمه کلیدی اصلی است ه در کنار کلمات دیگر قرار گرفته و همه این کلمات با هم به صفحه هدف لینک شده اند.

انکرتکست حاوی کلمه کلیدی به صورت پراکنده

انکرتکست با تطبیق جزئی مشابه حالت بالا است، با این تفاوت که از کلمات کلیدی به صورت دقیق در عبارت استفاده نمی‌کند. به عنوان مثال، “خرید بهترین بک لینک در وب سایت نشونت” با اینکه شامل کلمات خرید + بک لینک است اما عینا در داخل عبارت به کار نرفته اند. 

انکرتکست عمومی و تصادفی

انکر تکست تصادفی نوعی انکر تکست است که کلمات کلیدی یا نام تجاری شما را فهرست نمی کند. به عبارتی از کلماتی مانند اینجا، کلیک کنید، اطلاعات بیشتر و… استفاده می شود.

انکرتکست کلمه کلیدی + نام تجاری

در این نوع انکرتکست، متن کلمه کلیدی ارتباط نزدیکی با نام تجاری دارد. به عنوان مثال «مشاوره سئو» در کنار عبارت “نشونت” می تواند یک انکرتکست از نوع ترکیبی کیوورد + برند باشد.

لینک های عکسی

Anchor image text به معنای استفاده از تصویر به عنوان anchor text می باشد که در این نوع لینک سازی لینک html تصویر در داخل تگ a قرار می گیرد که باعث می شود با کلیک بر روی تصویر به صفحه فرود هدایت شوید. هرگز از لینک های عکسی غافل نشوید چرا که یکی از بهترین و طبیعی ترین نوع بک لینک ها هستند.

تاثیر Anchor text در سئو

موتورهای جستجو به کمک انکرتکست ها محتوای صفحه را بیشتر درک می کنند و رتبه سایت را برای کلمات مرتبط بهبود می بخشند. اما سئو به این سادگی نیست و موتورهای جستجو سعی می کنند افرادی را که نمی خواهند از انکر تکست به درستی استفاده کنند، رد و جریمه کنند.

عادی سازی انکرتکست ها در لینک سازی های خارجی

همانطور که گفتیم، موتورهای جستجو سعی می کنند سایت هایی را که سعی می کنند الگوریتم های آنها را دور بزنند، ردیابی کنند. یکی از عواملی که به موتورهای جستجو می گوید که یک سایت در حال تقلب الگوریتم های آنها است، عدم تنوع بک لینک ها در انکر تکست سایت است.

بنابراین سعی داشته باشید هنگام سفارش رپورتاژ آگهی ارزان به این موارد توجه جدی داشته باشید و از انکرتکست های کاملا طبیعی استفاده کنید. اگر همچنان در مورد نحوه استفاده از انکرتکست تردید دارید می توانید از تیم مشاوره نشونت بهره مند شوید. برای ارتباط با کارشناسان سئوی نشونت و رزرو وقت مشاوره با شماره ۰۹۱۱۴۹۳۴۶۲۳ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=25661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.