• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انصراف چین از میزبانی تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام‌جهانی

  • 05 دی 1401 - 12:15
انصراف چین از میزبانی تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام‌جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، در چاچوب پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال ایران باید ۷ اسفندماه در چین به مصاف تیم ملی این کشور برود.
این در حالی است که چینی ها طی پنجره های قبلی انتخابی جام جهانی و به دلیل مقابله با کرونا، هیچ یک از دیدارهای خانگی خود را میزبانی نکردند، روندی که قصد دارند برای سال جدید میلادی هم دنبال کنند و این موضوع را به فدراسیون بسکتبال ایران هم اطلاع رسانی کرده اند.
در واقع مسئولان بسکتبال چین مترصد ابلاغ قوانین و سیاست های دولت کشورشان برای سال جدید میلادی بودند تا بر اساس آن محل برگزاری دیدار با ایران را تعیین کنند. در همین رابطه آنها در واکنش به پیگیری های مدیران بسکتبال کشورمان اعلام کرده اند که در همان زمان مقرر (۷ اسفندماه) اما در کشوری ثالث برگزارکننده رقابت با ملی پوشان ایران خواهند بود.
طی پنجره های قبلی انتخابی جام جهانی، دیدارهای خانگی تیم ملی بسکتبال چین در ژاپن برگزار می شد اما برای پنجره ششم و دیدار با ایران از هنگ کنگ به عنوان کشور احتمالی ثالث یاد شده است.
ژاپن دیگر حریف ایران در پنجره ششم و پایان انتخابی جام جهانی است. دیدار با این تیم ۴ اسفندماه برگزار می‌شود.
دیدار ایران برابر ژاپن و چین از گروه F انتخابی جام جهانی برگزار می شود.
ایران در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی و در تالار آزادی دیدار رفت برابر چین را برگزار کرد و طی آن با نتیجه ٨١ به ٧٢ متحمل شکست شد. دیدار رفت برابر ژاپن هم در چارچوب پنجره چهارم انتخابی جام جهانی برگزار شد. ملی پوشان در آن دیدار که میزبانی اش را بر عهده داشتند با نتیجه ۷۹ بر ۶۸ صاحب برتری شدند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.