• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انجام ۴۵۷ پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری

  • 30 اردیبهشت 1402 - 19:05
انجام ۴۵۷ پیوند قلب و ریه در بیمارستان مسیح دانشوری

به گزارش خبرنگار مهر، بابک شریف کاشانی رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، در نشست خبری که روز شنبه در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اعلام اینکه گروه پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است، افزود: اولین بیمار دریافت کننده قلب، هنوز زنده است و برای چکاب به بیمارستان مراجعه می‌کند. مهم‌ترین موضوعی که در پیوند قلب اهمیت دارد، نقش فعالیت تیمی در موفقیت آمیز بودن جراحی است، چراکه تنها راه پیوند قلب، پیوند از بیمار مرگ مغزی است و این مهم نیاز به همکاری تمام فعالان این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه نارسایی قلبی مهم‌ترین و سخت‌ترین عارضه بیماران قلبی و عروقی است، ادامه داد: ۸۳.۵ درصد بار مرگ و میر و ۷۸ درصد بار بیماری‌ها بر دوش بیماری‌های غیرواگیر است که بیماری‌های قلبی عروقی شایع‌ترین بیماری غیرواگیر محسوب می‌شود. از طرفی سن درگیری قلبی کاهش داشته است.

شریف کاشانی تصریح کرد: پیشگیری جایگاه مهمی دارد، اما در صورت ابتلای فرد به نارسایی قلبی، بستری‌ها متعدد، درمان و ازکارافتادگی هزینه گزافی بر دوش فرد و سیستم سلامت می‌گذارد.

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری از انجام ۳۲۷ مورد پیوند قلب تاکنون در این مرکز خبر داد و افزود: اگر یک مرکز پیوند قلب در تهران بالغ بر ۱۲ مورد پیوند در سال انجام دهد، مرکز تأیید شده و اگر بالغ بر ۲۰ مورد پیوند انجام دهد، مرکز با ظرفیت بالا نامگذاری می‌شود.

به گفته شریف کاشانی، مرکز پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری غیر از سال‌های ابتدایی، تاکنون مرکز با ظرفیت بالا شناخته شده است.

مجتبی مخبر دزفولی رئیس واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در با بیان اینکه اکنون هیچ محدودیتی در انجام پیوند عضو در ایران وجود ندارد، گفت: تاکنون ۱۳۰ پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.