• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

انتقال خانواده های داعشی با نظارت آمریکا از سوریه به عراق

  • 10 مهر 1400 - 16:16
انتقال خانواده های داعشی با نظارت آمریکا از سوریه به عراق

اخبار بین الملل : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که اردوگاه الهول در سوریه شاهد روند انتقال خانواده های داعشی به اردوگاه الجدعه در موصل با نظارت امریکاست.

این منبع امنیتی تاکید کرد: اردوگاه الهول در سوریه شاهد عملیات انتقال بی سابقه ای است که به شکل محرمانه طی آن خانواده های داعشی به اردوگاه الجدعه در موصل آنهم با اطلاع دولت مرکزی و با نظارت آمریکا منتقل می شوند.

منبع عراقی گفت: نظامیان آمریکایی بر پرونده خروج از اردوگاهی که خطرناکترین سرکرده های داعشی در آن هستند، نظارت دارد. در میان آنها زنان تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق به اتهامات تروریستی وجود دارد.

این منبع تاکید کرد: دولت مرکزی در خفا موافقت خود را با انتقال گروه دیگری از داعشی ها از اردوگاه الهول، تحت فشار آمریکا اعلام کرده است.

منبع مذکور تصریح کرد: روند انتقال داعشی ها در برهه کنونی حساب نشده و گامی بی ثبات کننده به ویژه برای مناطق آزاد شده از لوث داعش محسوب می شود.

این در حالی است که قبلا یک مسئول محلی در الانبار ضمن هشدار درباره انتقال خانواده های داعشی از اردوگاه الهول به مناطق آزاد شده از آنها به مثابه بمب زمان دار نام برده بود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.