• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

انتقاد سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده بسکتبال از برنامه دیدارها

  • 28 مهر 1400 - 9:37
انتقاد سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده بسکتبال از برنامه دیدارها

به گزارش خبرنگار مهر، نظم آوران سیرجان یکی از ۱۶ تیم شرکت کننده در فصل جدید رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور است. این تیم که از دسته اول و برای اولین بار وارد این رقابت ها شده است نخستین دیدار خود را مقابل شهرداری گرگان برگزار کرد که طی آن متحمل شکست شد. دومین دیدار نظم آوران سیرجان مقابل نفت آبادان برگزار شد. در این دیدار سیرجانی ها صاحب برتری شدند.

علی آرزومندی سرمربی تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد شاگردانش در این دو دیدار گفت: دیدار نخست را برابر تیمی برگزار کردیم که مدافع عنوان قهرمانی است و از آنجا که قصد حضور در مسابقات باشگاهی آسیا را داشت خیلی زودتر از دیگر تیم ها تمرینات و اردوهایش را آغاز کرد. البته در نهایت رقابت های باشگاه های آسیا برگزار نشد و شهرداری گرگان هم اعزامی نداشت اما باعث شد با آمادگی زیاد فصل را آغاز کند.

وی تصریح کرد: با این حال نظم آوران سیرجان که تجربه ای از لیگ برتر ندارد مقابل این تیم مدعی خیلی خوب کار کرد. باختیم اما در طول ۴۰ دقیقه یک لحظه هم به گونه ای نبودیم که حریف احساس امنیت و راحتی داشته باشد و بتواند از بازیکنان نیمکت نشینش استفاده کند.

سرمربی تیم نظم آوران سیرجان به دیدار با نفت آبادان در هفته دوم مسابقات که با برتری شاگردانش همراه بود اشاره کرد و ادامه داد: بازیکنانم نسبت به دیدار با شهرداری گرگان در این بازی بهتر کار کردند اما در کل خیلی از عملکردشان راضی نبودم. بازیکنانم در کل این بازی را بد شروع کردند اما در جریان بازی سعی کردند نتیجه را به نفع خود تمام کنند.

آرزومندی تاکید کرد: تنها ویژگی مثبت این بازی برای نظم آوران سیرجان این بود که توانست برنده باشد وگرنه اشتباه بازیکنان زیاد بود. در کل اینکه بازیکنان تیمم باید خیلی بیشتر تلاش و تمرین و پیشرفت داشته باشند تا در دیدارهای آتی لیگ برتر بتوانند کم اشتباه تر حضور پیدا کنند.

وی نسبت به برنامه دیدارهای لیگ برتر انتقاد کرد و گفت: برنامه ریزی فدراسیون برای دیدار تیم ها در هر گروه در واقع بر اساس رنکینگ است به این ترتیب که تیمی مانند نظم آوران سیرجان دیدارهای ابتدایی خود را با تیم های بالا و در واقع مدعی برگزار می کند در حالیکه در تمام دنیا قرعه کشی و در نظر گرفتن ملاک هایی مانند بُعد مسافت، رفت و آمد و … برنامه دیدارهای هر تیم را مشخص می کند.

سرمربی تیم نظم آوران سیرجان تاکید کرد: بهتر بود فدراسیون بسکتبال ایران هم از طریق قرعه کشی برنامه دیدارهای لیگ را مشخص می کند. شیوه رنکینگ که مبنای کار است و بر اساس آن برنامه دیدارهای مشخص می شود خیلی منطقی و درست نیست.

انتقاد دیگر آرزومندی در مورد تعداد تیم های حاضر درلیگ برتر و ۱۶ تیمی بودن آن بود. وی در این زمینه گفت: ظرفیت لیگ برتر ۱۰ تیم و نهایت ۱۲ تیم است. طی سال های گذشته بازیکن توانمند زیادی به لیگ برتر تزریق نشده و در کل بازیکن نخبه کم داریم. وقتی تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر زیادتر از ظرفیت می شود، مربیان به ناچار برای تکمیل ترکیب خود از لیگ دسته اول و پاییئ تر بازیکن جذب می کنند که در حد لیگ برتر نیستند و باعث کاهش کیفیت دیدارها می شوند.

آرزومندی همچنین در مورد دیدارهای آتی تیمش گفت: طبق برنامه یکشنبه هفته آینده باید با نیروی زمینی دیدار داشته باشیم که به خاطر شرایط فعلی این تیم و کرونایی شدن چند بازیکنش بعید می دانم این بازی برگزار کنیم. بنابراین احتمالا سومین دیدار ما با کاله خواهد بود که سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.