• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انتقاد برهم صالح از ادامه خلأ سیاسی/تاکید حلبوسی بر آغاز گفتگوها

  • 05 شهریور 1401 - 13:50
انتقاد برهم صالح از ادامه خلأ سیاسی/تاکید حلبوسی بر آغاز گفتگوها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ادامه تنش‌های سیاسی و انسداد افق توافق میان جریان‌های عراقی پس از گذشت ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات، مسأله‌ای نگران کننده و غیر قابل قبول است.
وی افزود: مردم عراق اجازه نخواهند داد که معضلات آنها از طریق توسل به خشونت حل شود و همه گروه‌های عراقی بر ادامه روند مسالمت آمیز امور بر مبنای قانون اساسی تاکید دارند.
برهم صالح با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در عراق، افزود: هر اندازه که شدت بحران و اختلافات زیاد باشد، باز هم باید راهکار گفتگو را در دستور کار قرار دهیم.
از سوی دیگر، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق امروز تاکید کرد: ما بار دیگر از طرح نخست وزیر در زمینه گردهم آمدن جریان‌های سیاسی عراق و حل بحران کنونی، حمایت می‌کنیم.
وی با تاکید بر لزوم مقابله به تلاش‌ها در راستای توقف فعالیت نهادهای مبتنی بر قانون اساسی در عراق، تاکید کرد: شرایط عراق نمی‌تواند به همین منوال ادامه پیدا کند.
الحلبوسی افزود: روند سیاسی عراق در سایه تعطیلی پارلمان، ادامه فعالیت دولت پیشبرد امور و اختیارات ناقص مقامات با مانع جدی روبرو است. از طرفی دولت فعلی به دلیل عدم تصویب بودجه جدید پس از تاریخ ۳۱ دسامبر آینده، این امکان را نخواهد داشت که بودجه در اختیار نهادهای دولتی قرار دهد.
رئیس پارلمان عراق تاکید کرد: همه جریان‌های سیاسی عراق باید بار دیگر به میز گفتگوها بازگردند و شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام جهت حل بحران کنونی، فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.