• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انتقاد از نحوه برگزاری لیگ کشتی/ فدراسیون حامیان را فراری می دهد

  • 05 آبان 1401 - 12:57
انتقاد از نحوه برگزاری لیگ کشتی/ فدراسیون حامیان را فراری می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد با انجام ۶ دیدار طی روزهای ۴، ۵ و ۶ آبان در تاکستان، قائمشهر، ساری و البرز پیگیری می‌شود.
این در حالیست که اعضای کادر فنی تیم بانک شهر در آستانه دیدار حساس مقابل ستارگان ساری نسبت به شرایط نابرابر و بی عدالتی در لیگ برتر انتقاد کردند.
طبق ادعای کادر این تیم آنها شاهد برخی بی اخلاقی‌ها از جانب نفرات مطرح و ملی پوش و همچنین اعمال نفوذ پشت پرده افراد متصل به بدنه فدراسیون کشتی در جهت دهی به تیم‌های همسو در راستای جذب نفرات مد نظر بودند.
کادر فنی این تیم اعلام کرد این اتفاق زیبنده ی این ورزش که عنوان پهلوانی را یدک می‌کشد نیست و این مشکل همواره سد راه تیم‌های مستقل بوده است. بی تردید رفتارهای خارج از اصول حرفه‌ای موجب دلسردی، دور شدن اسپانسرها و در نهایت هم عدم حضورشان شده است.
در همین راستا حامد رئیس زاده مدیر این تیم نیز با تأیید این ادعا به خبرنگار مهر گفت: تیم ما با سرمربیگری رضا یزدانی چهره شاخص و عنواندار کشتی برای حضور در این دوره از لیگ وارد عمل شد که با واگذاری امتیاز یکساله تیم صنایع (قهرمان سال گذشته) با نام بانک شهر برای سومین سال در لیگ برتر اقدام به تیمداری می‌کنیم. البته این تیم در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ هم با نام‌های استقلال تهران و صنایع مازندران به عناوین نایب قهرمانی و قهرمانی رسید. امسال نیز ضمن حفظ استخوان‌بندی سالهای قبل و جذب کشتی گیران مورد نظر و با تدوین یک برنامه هدفمند و جامع به دنبال تکرار قهرمانی است. حتی ما برای رسیدن به این هدف بزرگ اردوی آماده سازی هم با بهترین شرایط از روز ۱۸ مهرماه در مازندران برپا کردیم.
وی از جذب ۲ کشتی گیر خارجی به عنوان یکی از برنامه‌های کادر فنی خبر داد و تصریح کرد: در سالهای قبل شاهد این بودیم که اسپانسرها با هدف حضور مستمر در لیگ تیمداری خود را شروع می‌کردند، اما در سال بعد ترجیح می‌دادند دیگر در کشتی فعالیتی نداشته باشند. برخی تیم‌ها نیز همان میانه راه با دلخوری عطای حضور در لیگ را به لقایش می‌بخشیدند و با عمل نکردن به تعهدات خود، حق دیگر کشتی گیران را که نقشی در این کار نداشتند را ضایع می‌کردند. تا جایی که برخی کشتی گیران بعد از گذشت سال‌ها هنوز درگیر مطالباتشان هستند.
وی افزود: از سازمان لیگ و در رأس آن فدراسیون کشتی به عنوان متولیان برگزاری این مسابقات انتظار داریم با رعایت اصل بی طرفی، همه تیم‌های شرکت کننده در لیگ را به یک چشم ببینند و فشارهای اشخاص وابسته به فدراسیون را در تصمیم گیری ها کاهش دهند. مطمئناً با این کار شائبه جانبداری از یک تیم خاص، سنگ اندازی‌ها و تصمیمات شخصی از بین خواهد رفت.
وی با انتقاد از سرعت برگزاری لیگ کشتی برای پایان دادن به این مسابقات ادامه داد: فدراسیون کشتی اگر بر حمایت از اسپانسرها و ایجاد انگیزه آنها تاکید دارد باید این مشکلات را حل کند. هرچند با عجله‌ای که در برگزاری و رسیدن به فینال لیگ در پیش گرفته بعید می دانم اندک اسپانسرهای علاقه مند هم که قصد تیمداری طولانی دارند، رغبتی برای سال‌های آینده از خود نشان بدهند. فدراسیون بارها اعلام کرده رقابت‌های لیگ از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی در عمل با این شیوه برگزاری و در این زمان محدود که صرفاً منافع فدراسیون و کشتی گیر در آن در نظر گرفته شده توجیهی برای حضور طولانی اسپانسرها باقی نخواهد گذاشت.
رئیس زاده در پایان خاطرنشان کرد: کسی منکر حق کشتی گیران نبوده و بر کسی پوشیده نیست مبالغ عنوان شده در مقابل زحمت و تلاشی که این عزیزان متحمل می‌شوند ناچیز است، ولی وقتی از مقایسه با رشته‌های دیگر و دریافتی رقم قرارداد صحبتی می‌شود بهتر است همه جوانب آن در نظر گرفته شود. امیدوارم فدراسیون در سال‌های آتی با در نظر گرفتن همه این جوانب، اقدام به برگزاری لیگ کند تا علاوه بر منافع اهالی کشتی‌، خواسته اسپانسرها نیز به نوعی تأمین شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31843

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.