• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

انتخاب ۴ عضو کمیسیون ورزشکاران IOC / سعید معروف انتخاب نشد

  • 13 مرداد 1400 - 14:53
انتخاب ۴ عضو کمیسیون ورزشکاران IOC / سعید معروف انتخاب نشد

به گزارش مهر، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد «پائو گسول» بسکتبالیست تیم ملی اسپانیا، «مایا والوشوفسکا» دوچرخه سوار المپین لهستانی، «فدریکا پلگرینی» المپین ورزشهای آبی (آکواتیکس) از ایتالیا و «یوکی اوتا» قهرمان المپیکی شمشیربازی ژاپن به عنوان ۴ عضو کمیسیون ورزشکاران IOC تا المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس انتخاب شدند.

اعضای منتخب در کمیسیون صدای ورزشکاران در جنبش المپیک خواهند بود.

از ۱۳ جولای لغایت آگوست ، ۶۸۲۵ ورزشکار در انتخابات کمیسیون ورزشکاران در بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت کردند که میزان مشارکت ۶۱.۲۷ درصد را نشان می داد. این رقم یکی از بالاترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات کمیسیون ورزشکاران بود از نخستین دور آن در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا به شمار می رود.

با تعبیه بیشترین صندوق اخذ رای، ورزشکاران این فرصت را داشتند که در ۱۱ مکان ، از جمله دهکده المپیک توکیو ، دهکده های رسانه ای و دیگر مکانهای رسمی اقامت توکیو ۲۰۲۰ رای دهند.

در مجموع ۳۰ نامزد از ۳۰ کشور مختلف و نماینده ۱۹ رشته ورزشی در انتخابات شرکت کردند.

کرستی کاونتری رئیس کمیسیون، دانکا بارتکووا نایب رئیس، تونی استنگوئه و جیمز تامکینز که توسط همتایان خود در بازیهای المپیک لندن ۲۰۱۲ انتخاب شدند با پایان ترم مدیریتی جای خود را به سایر المپین ها سپردند.

در بین ۳۰ نامزد شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران نام سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران نیز قرار داشت اما رای لازم برای حضور در این کمیسیون را کسب نکرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1122

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.