• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انتخاب پولادگر به عنوان معاون وزارت ورزش به صلاح ورزش نیست

  • 22 آذر 1400 - 11:44
انتخاب پولادگر به عنوان معاون وزارت ورزش به صلاح ورزش نیست

سعید فائقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن موضع گیری نسبت به مطرح شدن نام محمد پولادگر برای معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، به ویژگی های لازم برای تصدی این پست اشاره کرد و اینکه گزینه موردنظر خیلی از این ویژگی ها را دارا نیست.

انتخاب پولادگر در راستای اهداف دولت نیست

وی گفت: تاکید دولت سیزدهم بر جوانگرایی است، تا آنجا که من اطلاع دارم محمد پولادگر سابقه ۲۱ ساله از ریاست در فدراسیون تکواندو دارد. بنابراین از این حیث گزینه مناسبی در راستای جوانگرایی مورد تاکید دولت نیست.

نباید کرسی بین المللی فدای انتخاب داخلی شود

وی همچنین به انتخاب اخیر پولادگر به عنوان نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا اشاره کرد و ادامه داد: اگر حضور پولادگر در وزارت ورزش قطعی شود این کرسی آسیایی از دست می رود و چه بسا تصاحب دوباره این کرسی زمان زیادی بگیرد. به صلاح نیست به خاطر انتخاب داخلی، این کرسی بین المللی از دست برود.

تجربه مدیریت پولادگر فقط برای تکواندو است

این مدیر ورزش با تاکید بر اینکه پولادگر پیشینه طولانی در مدیریت ورزش دارد، یادآور شد: البته احاطه و تخصص و حتی تجربه مدیریتی وی تنها مربوط به تکواندو است در حالیکه مدیریت در وزارت ورزش و حوزه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، به لحاظ تخصصی ابعاد گسترده تری را می طلبد در غیر اینصورت حتما مدیریت در آن با مشکل مواجه می شود.

بعید می دانم انتخاب وزیر باشد

فائقی با بیان اینکه برای محمد پولادگر و فعالیت هایی که طی سال های متوالی در ورزش و تکواندو کشور داشته احترام قائلم هستم، گفت: اصلا وی یکی از مدیران منصوب در زمان معاونت خود من بود اما بعید می دانم مطرح کردن او برای معاونت با توجه به سیاست هایی که دولت دارد، انتخابِ وزیر ورزش باشد. در شرایط فعلی جوانگرایی بهتر و بیشتر جواب می دهد.

ترجیح پولادگر ماندن در تکواندو است

معاون وقت سازمان تربیت بدنی در این زمینه رفت و برگشت داورزنی به فدراسیون والیبال را یادآور شد و خاطرنشان کرد: داورزنی هم به عنوان رئیس فدراسیون والیبال متصدی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش شد اما در نهایت به فدراسیون خودش بازگشت. آقای پولادگر باید این مسائل را مدنظر داشته باشد. به نظرم ترجیح خود پولادگر هم این است که در تکواندو بماند و جایگاهش را از دست ندهد.

لزوم اشراف کامل معاون وزیر به همه رشته ها

فائقی با تاکید بر لزوم مدیریت همه جانبه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و اشراف و تسلط کامل او به همه رشته ها تصریح کرد: لازم است که او تسلط زیادی نسبت به رشته های المپیکی داشته باشد به خصوص در این شرایط که ادامه حیات رشته هایی مانند وزنه برداری و بوکس در المپیک در خطر است. مشکلی که پیش از این هم کشتی هم با مشابه آن روبرو بود. اگر معاون وزیر نسبت به این رشته ها و مدیریت شان احاطه لازم را نداشته باشد قطعا به بن بست خواهد خورد.

باید جهان طراز باشد

وی تاکید کرد: از طرفی جهان طراز بودن معاون وزیر وزش هم تعیین کننده است به ویژه برای رسیدگی همین دغدغه های رشته های المپیکی، درست است که در این زمینه کمیته ملی المپیک و مدیرانش پیشقدم هستند اما همیشه تعامل معاونت قهرمانی با کمیته ملی المپیک در این زمینه تاثیرگذار بوده است. این تعامل با شرایطی که ورزش امروز کشور دارد، در آینده نزدیک بیشتر موردنیاز است و اگر معاون وزیر از ویژگی های لازم دور باشد با مسائل عدیده ای مواجه خواهیم شد.

تاکید بر تعامل با رسانه ها

معاون سابق سازمان تربیت بدنی تعامل با رسانه ها را یکی دیگر از ویژگی های لازم برای معاونت کلیدی وزارت ورزش عنوان کرد و گفت: رسانه در ورزش اهرمی کارساز و قدرتمند است. معاون اول وزیر ورزش باید با رسانه ها در تعامل لازم باشد و در عین حال نفوذ لازم را هم به آنها داشته باشد.

گزینه موردنظر کمتر از ۵۰ درصد شاخصه های لازم برای معاونت را دارد

«محمد پولادگر که گزینه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه است چند درصد این ویژگی ها را برای تصدی این پست داراست؟»، فائقی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: او کمتر از ۵۰ درصد این شاخصه ها را دارد به خصوص که تک رشته ای است در حالیکه معاونت وزارت ورزش چند بعدی و چند رشته ای است.

این انتخاب به صلاح نیست

وی همچنین در واکنش به این که «تکواندو طی سال های گذشته روند نزولی داشته است و به نوعی ریاست پولادگر برای آن موثر و نتیجه بخش نبوده است»، گفت: دو دوره است که تکواندو نتوانسته در بازی های المپیک در حد انتظار ظاهر شود و نتایج قابل قبول بگیرد. در کل انتخاب پولادگر به عنوان معاون وزیر به صلاح ورزش نیست. اصلا حیف است او از تکواندو بیرون بیاید و کرسی آسیایی را از دست بدهد. بهتر است این کرسی در اختیار ایران بماند.

یک المپین معاون وزیر ورزش شود

سعید فائقی در پایان و در پاسخ به اینکه «برای معاونت توسعه ورزش قهرمانی چه گزینه ای با چه شرایطی پیشنهاد می کنید؟»، گفت: معاونت توسعه ورزش قهرمانی در ارتباط با همه فدراسیون هاست. چه اشکالی دارد از خودِ فدراسیون ها برای انتخاب او نظرخواهی شود. پیشنهاد خود من هم به وزیر ورزش این است که از المپین ها که افراد تحصیل کرده، جهانی و آشنا به امور هستند برای این پست استفاده شود. دو دوره از روسای فدراسیون ها استفاده شد و نتیجه آن را هم دیدیم. یک دوره هم به این افراد فرصت بدهیم. قطعا نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=12671

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.