• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو با رعایت «عدالت» برگزار شود

  • 07 دی 1400 - 11:46
انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو با رعایت «عدالت» برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع فدراسیون تکواندو چهارشنبه ۱۵ دیماه برای انتخاب رئیس آینده این فدراسیون تشکیل خواهد شد. بر خلاف دوره قبل که وزارت ورزش در فاصله ۴۸ ساعت به برگزاری مجمع، برای این فدراسیون سرپرست تعیین کرد، حمید سجادی سه روز بعد از پایان مهلت چهار ساله رئیس فدراسیون و در فاصله ۱۰ روز به برگزاری مجمع، فرامرز کیانی زاده را به عنوان سرپرست جدید معرفی کرد.

انتخاب سرپرست جدید در حالی که یک قدم مثبت و رو به جلو برای رعایت عدالت در برگزاری مجمع است، ولی انتخاب فردی از خوزستان و شائبه ارتباط نزدیک وی با یکی از مسئولان فدراسیون باعث شده نگرانی‌هایی هم از این بابت داشته باشند. در همین خصوص اهالی تکواندو معتقدند که تنها به دنبال برگزاری مجمع در کمال آرامش و جلوگیری از مهندسی انتخابات از سوی سرپرست فدراسیون و یا هر فرد دیگری هستند.

انتخاب سرپرست در حالی صورت گرفت که ساعاتی قبل از آن خبر استعفای رئیس هیأت تکواندو استان تهران منتشر شده بود و حتی دبیر فدراسیون نیز به آن واکنش نشان داد.

بالا رفتن انتقادات به مدیریت فعلی فدراسیون و تلاش برای حمایت از نامزدی ثالت از سوی نزدیکان وی باعث شد تا برخی پیشکسوتان تکواندو با ارسال متنی برای گروه ورزشی خبرگزاری مهر خواستار توجه ویژه وزارت ورزش به انتخابات این فدراسیون شوند.

در متن این نامه آمده است:

«مدیریت فدراسیون قابل نقد است، ولی نباید اجازه دهیم فضای انتقاد سازنده از مدیریت فدراسیون تبدیل به دشمنی با ریاست فدراسیون شود. در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون هر سخن و یا حرکتی از علاقمندان به این رشته ورزشی نباید چنین شائبه‌ای را ایجاد کند. متأسفانه عده‌ای در داخل فدراسیون که به جرأت می‌توان گفت بیشترین ضربه را به مدیریت و شخص پولادگر واردند کردند، انتقادات دلسوزانه را تبدیل به دشمنی کرده و اجازه نمی‌دهند فضا در مسیر سازنده تلطیف شود.

اگر چنانچه خوشبینانه به مسائل بنگریم آقایان با علم دست به این رفتارها زده و قصد و قرضی دارند و یا ناخواسته این کارها انجام می‌شود هر دو یکسان است و خیانت به خانواده بزرگ تکواندو محسوب می‌شود.

در این شرایط وظیفه شخص آقای پولادگر است که شرایط موجود را اصلاح و اجازه ندهد هر سخن و مطلب مشفقانه و سازنده رنگ خیانت بگیرد. هیچ کس منکر زحمات و تلاش‌های آقای پولادگر طی بیست و اندی سال در رأس فدراسیون نیست و حقیقتاً کارهای بزرگی انجام شده، ولی امروز و به هر دلیلی وقتی صحنه واقعی فدراسیون را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم در بعد مدیریت و اداره فدراسیون صحنه خالی است و افراد موجود در پیرامون ایشان توانای اداره آن را ندارند و از طرفی به هیچ کدام از رؤسای هیئت‌ها هم اجازه فعالیت در فدراسیون داده نشده و نقش پررنگی در آن ندارند.

وجود فدراسیون باید توانمندی و قوی‌تر شدن هیأت‌های استانی را در پی داشته باشد چرا که قهرمانان تیم ملی در استان‌ها و باشگاه‌ها هستند که پرورش یافته و در سنین مختلف پشتوانه قوی می‌شوند برای تیم‌های ملی! البته به نظر می سد در شرایط کنونی باید همه تلاش کنیم و برای یک تغییر بزرگ با هدف بالندگی و حرکت تکواندو به سوی جایگاه واقعی خود، آماده شویم.»

همین متن و خواسته پیشکسوتان نشان می‌دهد تکواندو نیازمند تغییر اساسی است که حتی اکثریت قریب به اتفاق رؤسای هیأت‌ها نیز به آن واقف هستند و انتظار می‌رود که همه اهالی تکواندو در همین راستا گام برداشته و آنها که پای منفعت خود به جای ارتقا تکواندو ایستاده اند، هر چه زودتر از این دایره خارج شوند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.