• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انتخابات «خانه سینما» در هاله‌ای از ابهام/هیات مدیره ابقا می‌شود؟

  • 01 شهریور 1401 - 13:11
انتخابات «خانه سینما» در هاله‌ای از ابهام/هیات مدیره ابقا می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه تنها ۹ روز به برگزاری شانزدهمین انتخابات هیأت مدیره خانه سینما باقی مانده است، همچنان حواشی بسیاری از چگونگی برگزاری این انتخابات به گوش می‌رسد، هرچند قرار بود این انتخابات در تاریخ ۲ مردادماه برگزار شود اما بنا به دلایلی که پیش از این به آن اشاره شده بود، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد.
نکته حائز اهمیت این است که هیأت مدیره خانه سینما با ارسال پیامی به رؤسای صنوف سینمایی از آن‌ها دعوت کرده تا فردا چهارشنبه دوم شهریورماه ساعت ۱۷ در محل خانه سینما گرد هم آیند. هرچند برگزاری جلساتی این چنین می‌تواند روال عادی خانه سینما باشد، اما مباحثی که در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد بسیار اهمیت دارد.
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار است در این جلسه امکان ابقای هیأت مدیره فعلی خانه سینما مطرح شود. این در حالی است که چنین جلسه‌ای پیش از برگزاری انتخابات خانه سینما در تاریخ ۲ مردادماه برگزار و از رؤسای صنوف خواسته شده بود که در جلسه مورد نظر به اسامی از سینماگران که در یک لیست ۷ نفره گنجانده شده بود، در روز انتخابات رأی دهند که این مساله با مخالفت برخی از رؤسای صنوف همراه شد.
حال باید دید، در صورت برگزاری جلسه فردای اعضای هیأت مدیره با رؤسای صنوف، روی مساله ابقای هیأت مدیره فعلی به توافق می‌رسند یا خیر. هرچند چنین جلسات و تصمیم‌گیری‌هایی می‌تواند آزادی انتخابات در بزرگترین جامعه صنفی سینماگران را زیر سوال برد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.