• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

امروز آتش تفرقه به جان دشمنان افتاده است/ از شکست عصبی هستند

  • 07 دی 1401 - 12:51
امروز آتش تفرقه به جان دشمنان افتاده است/ از شکست عصبی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکرحسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین افتتاحیه دوره جدید دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در آستانه سالگرد شهادت فرمانده رشید و اسوه جاودانه پاسداری از انقلاب اسلامی و ستاره درخشان سپهر فداکاری، ایمان و جهاد، حاج قاسم سلیمانی هستیم و شهادت ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.
سردار سلامی ادامه داد: ما به مرور زمان در متن حوادث و ماجراهای چهار دهه اخیر در جریان رشد و تکامل تفکر دفاعی، اندیشه‌های نظامی و همچنین توسعه ابزارهای جنگ در سطح جهان بوده‌ایم.
فرمانده کل سپاه افزود: یکی از امتیازات سپاه این است که در هر مقطع از زمان با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین و قدرتمندترین و پیچیده‌ترین دشمنان و با پیشرفته‌ترین تجهیزات و ابزار آلات جنگ مواجه بوده است.
وی با بیان اینکه چند عنصر یک کشور را قدرتمند می‌کند، عنوان کرد: هر کشوری و هر ملتی در تراز عظمت باورها، ایمان، اعتقادات و افکار رهبر خود بزرگ می‌شود، چون رهبری عنصری تکثیر شونده و صاحب یک روح الهام بخش و یک شخصیت توسعه یابنده و یک اراده، فکر، آرمان و اعتقاد جاری در ذهن و روح جامعه است.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: این جغرافیا و این موقعیت جغرافیایی در ابعاد سیاسی قبل از انقلاب هم همین موقعیت بود، اما آنچه که تغییر کرد رهبری نظام بود که از رهبری وابسته و دست نشانده و مهره شطرنج سیاسی غرب به یک رهبر روحانی، یه یک نظام ولایی، مقتدر، با دامنه‌های فکر وسیع جابجا شد. همین تغییر در رهبری ایران را از یک کشور عقب مانده وابسته و ذلیل در گورستان جهالت مدرن به یک ایران آزاد، مستقل دارای انتخاب و اسلامی تغییر داد و ایران ضعیف به یک ایران قوی تبدیل شد.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: در نظام اسلامی فرمانده یک رهبر است، چون خاصیت نفوذ به دل‌ها را دارد و فقط دستور صادر نمی‌کند بلکه الگوهای رفتار و اخلاق و اعتقادات او در زیرمجموعه جریان پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: در دانشکده دافوس آنچه که تعلیم می‌شود و رشد می‌کند هنر فرماندهی است، یعنی چگونه استعدادها در یک فرمانده شکوفا می‌شود و قدرت رهبری در فرمانده تجلی پیدا می‌کند.
سردار سلامی، رهبری را یک موهبت الهی است دانست و گفت: این برای این است که امت بدون رهبر راه را گم می‌کند. اگر می‌خواهیم راه را گم نکنیم باید به ستاره که محل تجلی نور همه شهدا است اقتدا کنیم.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: برای قدرتمند شدن کشور علاوه بر رهبر بزرگ به یک مکتب بزرگ نیاز است. ما امروز با الهام از ارزش‌های این مکتب که در مسیر جهاد و شهادت است ایستاده ایم؛ چون با مکتب عاشورا پیوند خورده‌ایم. مکتبی که به فکر کرامت و ازادگی و حریت انسان است و این مکتب انسان می‌سازد.
وی گفت: آنچه در میدان دفاع مقدس دیدیم همه رمزشکنی از بن‌بست‌ها بود. دشمن هرگز راه غلبه دشمن مقابل خود را با او یاد نمی‌دهد.
سرلشکر سلامی ادامه داد: ما فرماندهانی می‌خواهیم که بیش از آنکه علم بیاموزد، علم را تولید کند و قدرت ساده‌سازی پیچیدگی‌های دشمن را تولید کند. انتظار صداقت از دشمن سادگی است؛ نباید به دشمن، ساده نگاه کرد.
فرمانده کل سپاه به عنصر دیگری از مؤلفه‌های کشور قدرتمند اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ هم از دیگر عنصرهای لازم برای داشتن کشور قدرتمند است. وقتی یک ملت با عظمت است، می‌تواند از صحنه‌های سخت بزرگ عبور کند.
سرلشکر سلامی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ، کمتر می‌اندیشند و از امتیاز قدرت استفاده می‌کنند، اما مؤمنان چون ثبات دارند از ایمان استفاده می‌کنند.
وی دشمن بزرگ را از دیگر عنصرهای کشور قدرتمند دانست و افزود: دشمن بزرگ هم در داشتن کشور قدرتمند لازم است که ما بیشتر با آن سر و کار داریم. تجربیات ما در همه صحنه‌ها مواجهه با قدرت‌های بزرگ است و شما دیگر از جنگ با آمریکا نمی‌ترسید.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: طبق آیه‌ای از سوره نساء، دشمن دوست دارد که شما از تجهیزات و قدرت خود غافل شوید و سپس بر شما غلبه کند.
سردار سلامی گفت: امروز جنگ‌ها توسعه پیدا کرده‌است. جنگ سایبری، جنگ‌های بیولوژیک و جنگ نرم و جنگ شناختی از جمله جنگ‌هایی است که وجود دارد. وقتی از جنگ، تکنیک و تاکتیک صحبت می‌کنیم باید شناخت جنگ‌های آینده در دانشگاه‌ها تدریس شود.
وی افزود: ما جنگ‌های نیابتی و جنگ اطلاعاتی و نبرد سایبری داشتیم و گاهی هم نبرد نظامی داریم و در واقع ما انواع جنگ‌ها را تجربه کردیم و این باعث شد تا ما قوی شویم.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: جنگ‌هایی که به ما تحمیل می‌شود، برای ما سازنده هستند و ما را آماده می‌کنند.
سرلشکر سلامی به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن همه گسل‌ها را فعال کرد و با همه ظرفیت به میدان آمد و همه تجربیات را به کار گرفتند؛ اگر ما از قبل تجربه نداشتیم، در برابر تهدیدات همزمان و پیوسته کم می‌آوردیم.
وی تصریح کرد: تهدیدات انقلاب اسلامی هویتی و حق و باطلی است و تا زمان غلبه حل‌شدنی نیست. ما دائماً با دشمنی و فتنه روبه‌رو هستیم و امکان دارد که پس از ماجراهای اخیر موضوع دیگری ایجاد شود. دشمن در حوادث اخیر هرچه لشکر و یگان تربیت کرده بود با همه توان به میدان آورد، اما شکست سختی خورد.
فرمانده کل سپاه گفت: امروز آتش تفرقه به جان دشمنان افتاده است و به همدیگر بی اخلاقی می‌کنند؛ آن‌ها شکست خوردند و عصبی هم هستند.
سرلشکر سلامی گفت: دشمن در واشنگتن و نیویورک برای ایران رئیس جمهور انتخاب می‌کند و می‌گوید او رئیس جمهوری دموکراتیک ایران است؛ این مسئله مضحک به نظر می‌رسد؛ لذا دشمن‌شناسی و تاریخ‌شناسی مهم است. باید تاریخ صد ساله مداخلات آمریکا و انگلیس در ایران را بخوانید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.