• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۶۰ هزار نفر در حوادث سال جاری

  • 18 آبان 1400 - 11:46
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۶۰ هزار نفر در حوادث سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص عملیات های امداد و نجات این جمعیت از ابتدای سال جاری تا روز ۱۷ آبان گفت: با وجود تمام سختی ها و موانع، جمعیت هلال احمر در تمامی لحظات در خط مقدم امدادرسانی به مردم در حوادث و سختی های مختلف بوده است و پرسنل خدوم این جمعیت با از جان گذشتگی توانسته اند جان بسیاری از شهروندان را نجات دهند.

وی افزود: در همین راستا جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات ۱۹ هزار و ۳۲۲ ماموریت را انجام داده و به ۶۰ هزار و ۳۴۳ نفر از متاثرین حوادث و سوانح مختلف خدمات ارائه داده که شامل درمان سرپایی، انتقال به مراکز درمانی، رهاسازی و عملیات نجات فنی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ جمعیت هلال احمر ده هزار و ۲۱۸ نفر از مصدومین حوادث مختلف را از طریق ناوگان هوایی و یا از طریق زمینی و دریایی به مراکز درمانی منتقل کرده است و در این برهه زمانی از سوی دیگر در تلاش بوده ایم تا با تجهیز پایگاه های امداد و نجات و تاسیس مراکز جدید، سرعت امدادرسانی را در این عرصه ارتقا دهیم.

همتی ادامه داد: یکی از حوزه های سخت امدادرسانی، سوانح جاده‌ای است که در این حوزه با انجام ۱۰۹۹ عملیات نجات فنی نقش بسزایی در رهاسازی شهروندان گرفتار در وسایل نقلیه آسیب دیده داشته ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث و سوانح مختلف رخ داده و تنوع زیاد وقوع بلایای طبیعی در کشور تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات مهمی که جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری به متاثرین حوادث و سوانح ارائه داده است، اسکان اضطراری بوده که تا روز ۱۷ آبان به ۱۸ هزار و ۷۹۸ نفر از شهروندان در این حوزه با استفاده از تولیدات داخلی و محصولات تولید شده در صنایع نساجی هلال خدمات ارائه شده است.

همتی در پایان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون سنوات گذشته در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارد تا در کنار مردم در سوانح و حوادث احتمالی فصل سرما حضور داشته باشد و در این عرصه از تمامی تجهیزات و نیروهای موجود بهره خواهیم گرفت تا کشور به سلامت از این سختی نیز عبور کند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.