• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

«امامعلی رحمان» سالگرد روابط ایران و تاجیکستان را تبریک گفت

  • 18 دی 1400 - 11:42
«امامعلی رحمان» سالگرد روابط ایران و تاجیکستان را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی به حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان ضمن تبریک سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرف‌ها، ما می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه‌تر و در راستای منافع والای مردمانمان غنی گردانیم.

متن پیام رئیس جمهور تاجیکستان به این شرح است:

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب، رییس جمهور محترم؛

لطفاً تبریکات صمیمی و تمنیات نیک اینجانب و دولت جمهوری تاجیکستان را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، رویداد خاطرمان برای مردمان دو کشور بپذیرید.

کشورهای ما طی این دوره به منظور دستیابی به سطح بلند مناسبات سازنده، دریافت راه‌های نو تحکیم همکاری‌های فراگیر و تأمین دورنمای ثمره‌بخش گسترش آنها به طور مستمر تدابیر عملی اندیشیده‌اند و ما ادامه تلاش‌های دو کشور را در این جاده مهم ارزیابی می‌کنیم.
تاجیکستان همواره جانبدار توسعه روزافزون روابط کشورهایمان در حوزه‌های گوناگون با روحیه حسن تفاهم، همیاری و اعتماد، تهیه و تحقق طرح و برنامه‌ها و اقدامات سازگار برای دستیابی به این اهداف می‌باشد.

اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرف‌ها، ما می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه تر و در راستای منافع والای مردمانمان غنی گردانیم.

امیدوارم این رویداد مهم با دستاوردهای نوین خود مناسبات دو کشور دوست و برادر را رنگین نماید.
با تجدید تبریکات خویش از درگاه خداوند برای جنابعالی سلامتی کامل و کامیابی و برای مردم دوست ایران صلح و ثبات، نیکو احوالی و شکوفایی بیش از پیش مسألت دارم.

با احترام
امامعلی رحمان

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14202

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.