• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

الهام حسینی: در قهرمانی آسیا کم نمی‌گذارم/ آرزو دارم همه برای مدال برویم

  • 12 اردیبهشت 1402 - 13:54
الهام حسینی: در قهرمانی آسیا کم نمی‌گذارم/ آرزو دارم همه برای مدال برویم

الهام حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ وضعیت خود برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی بیان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا یکی از گزینشی‌های المپیک پاریس است و دسته وزنی من (۸۱ کیلوگرم) هم المپیکی است، از این رو رقابت خیلی سخت و سنگین است و خیلی متفاوت با قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین خواهد بود. دو وزنه بردار چین که نفر اول و دوم قهرمانی جهان کلمبیا هستند، در لیست اولیه قهرمانی آسیا رکوردهای بالایی دارند.
او افزود: خدا را شکر شرایطم نسبت به اردوهای قبل بهتر شده و تمام تلاشم بر این بود که افزایش رکورد داشته باشم. با توجه به مدت زمانی که برای آماده‌سازی داشتیم، شرایطم بد نیست و در مسابقه تمام تلاشم را می‌کنم.

* دردسر ۲ وزنه‌بردار چینی برای قهرمان آسیا
حسینی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند چقدر کارش برای دفاع از عنوان قهرمانی آسیا سخت باشد؟ تاکید کرد: شرایط مسابقات قهرمانی آسیا کره‌جنوبی متفاوت است. همه تلاشم بر این است که افزایش رکورد مجموع داشته باشم و در کنارش مدال بگیرم. اگر واقع بین باشیم، با توجه به حضور دو وزنه‌بردار چینی، دفاع از عنوان قهرمانی ممکن نیست با این حال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. در کل کاری به کسی ندارم و برای داشتن بهترین عملکرد به مسابقات می‌روم و کم نمی‌گذارم.
* با حضور کوروش باقری به آینده امیدوارم
قهرمان آسیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چقدر به زمان نیاز دارد تا فاصله رکوردی خود را با ۱۰ نفر اول رنکینگ المپیک کم کند؟ گفت: با حضور آقای کوروش باقری در کنار تیم بانوان خیلی به آینده امیدوار هستم. اگر ان‌شاءالله همه شرایط مهیا باشد و اردوها پیوسته باشند، می‌توانم فاصله رکوردی را تا جایی که ممکن است، کاهش دهم. همه تلاشم بر این است که با یک رکورد مجموع خوب بتوانم سهمیه المپیک را بگیرم.
* تنها گرفتن سهمیه برایم کافی نیست
حسینی در مورد شانس خود برای گرفتن سهمیه المپیک پاریس بیان کرد: هدف اول من و کادر فنی این است که سهمیه بگیریم اما برای من تنها گرفتن سهمیه کفایت نمی کند چون شرایط برای خود من خیلی متفاوت است و می‌خواهم بجنگم که حضور درخشانی در المپیک داشته باشم.
* نباید انتظار داشت که تکنیک دختران مانند پسران باشد
وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در پاسخ به این پرسش که بارها در مورد ایراد تکنیکی دختران صحبت شده و خود او تا چه اندازه این ایرادات را برطرف کرده است؟ گفت: وزنه‌برداری بانوان زیر پنج سال است که به صورت جدی شروع شده است. از طرفی دختران، مربی ثابت بالای سرشان نداشته‌اند. اکثرا خودشان به تنهایی کار می کنند یا از راه دور برنامه می گیرند. از این رو نباید انتظار داشته باشیم مانند یک پسر وزنه بردار که از سنین پایه با کمک مربی تکنیک خوبی پیدا می‌کند، آنها هم همان تکنیک را داشته باشند. به نظرم در شرایطی تکنیک‌ها به حالت ایده‌آل می رسد که دختران وزنه‌بردار در همه شهرها از صفر تا صد کار، یک مربی بالای سرشان داشته باشند.

* تکنیکم هر روز بهتر می‌شود
او ادامه داد: خودم در چند سالی که گذشته روز به روز  در بحث تکنیک بهتر شده‌ام و مربیانی که کنار من بوده‌اند، این را تایید می‌کنند. هر روز سعی می کنم که تکنیکم را بهتر اجرا کنم. نمی‌توان گفت قهرمان جهان و المپیک هم اشکال تکنیکی ندارند چون بدن روز به روز متفاوت است و ممکن است شرایط مسابقات به گونه‌ای پیش برود که نتوانیم آن چیزی را که مد نظر است کامل اجرا کنیم. با توجه به حضور مربیان ارزشمند در کنارم و اینکه خودم نیز خواهان یادگیری‌ام، سعی کردم تکنیکم را به شرایط ایده‌آل نزدیک کنم.
* در شهرم جایی برای تمرین ندارم
وزنه‌بردار دسته ۸۱ کیلوگرم ایران درباره مشکل دختران برای نداشتن سالن تمرین در شهرستان‌ها تصریح کرد: مشکلی است که تقریبا اکثر ما دختران وزنه‌بردار داریم و سالن برای وزنه‌برداری بانوان نیست. اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان قول داده است، در شهرم سالن اختصاصی را فراهم کند و با اداره کل شهرستان هم صحبت شده است. پیگیر هستم و قرار است به زودی این مشکل برطرف شود چون در شهرم جایی برای تمرین ندارم.
* آرزویم این است که تمام بانوان برای مدال به مسابقات بروند
حسینی در پایان گفت: مسئولان ورزش و فدراسیون تا الان از ما حمایت کرده‌اند و امیدوارم این حمایت ها بیشتر شود و دختران هم بتوانند استعدادهای خود را نشان دهند. یکی از آرزوهای من این است که وقتی تیم بانوان اعزام می‌شود، همه برای کسب مدال برویم. از مربیانی که در این مدت به من کمک کردند، نوید جابری، کیومرث مقدسی، کادرفنی تیم ملی مخصوصا کوروش باقری که با حضورش، خون تازه‌ای در رگ وزنه‌برداری بانوان جاری شد، تشکر می کنم.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41344

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.