• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

السودانی: باندهای قاچاق نفت را متلاشی کردیم

  • 29 آذر 1401 - 12:10
السودانی: باندهای قاچاق نفت را متلاشی کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق شامگاه گذشته در آستانه آغاز «کنفرانس بغداد ۲» در اظهاراتی بر لزوم حل اختلافات جریان های سیاسی این کشور از طریق گفتگو و نزدیک کردن دیدگاه ها تاکید کرد.
وی در ادامه گفت: ما شمار زیادی از باندهای قاچاق نفت در بغداد، بصره، دیالی و کرکوک را متلاشی کردیم و ۱۸ نفر که مرتبط با این باندها بودند را بازداشت کردیم.
السودانی تاکید کرد: یک شبکه از افراد مرتبط با قاچاق نفت در دستگاه های امنیتی را نیز کشف و متلاشی نمودیم، که در این راستا بیش از ۱.۷ میلیون لیتر مشتقات نفتی قاچاق و ۶۶ هزار تانکر سوخت کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه شبکه گسترده قاچاق سوخت در گذشته دو میلیون لیتر از مشتقات نفتی را در دیالی و پنج میلیون لیتر را در بصره، به سرقت می بردند، افزود: دستاوردهای جدید در مبارزه با قاچاق سوخت در نتیجه موفقیت سرویس امنیتی این کشور در ماه های اخیر محقق شده است.
السودانی همچنین با اشاره به تداوم روند مبارزه با بقایای گروه تروریستی داعش در عراق، تاکید کرد: نیروی هوایی عراق در حملات اخیر خود شماری از رهبران داعش را به هلاکت رسانده است.
گفتنی است کنفرانس بغداد ۲ امروز سه شنبه با حضور مقاماتی از عراق، بحرین، عمان، مصر، عربستان سعودی، امارات، قطر، ترکیه، ایران و فرانسه در اردن آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35959

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.