• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین بررسی شد

  • 29 شهریور 1400 - 20:31
اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین بررسی شد

به گزارش مهر، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و آخرین اقدامات کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین برای اعزام زائران بررسی شد.

در این جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از تعداد مشتاقان زیارت که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: تا پیش از ظهر دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ بیش از ۵۲۸۰۰ نفر ثبت نام قطعی شده اند که ۵۸ درصد آنان کمتر از ۵۰ سال و ۴۲ درصد دیگر بالای ۵۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار سهمیه جدید وارد سامانه ثبت نام شده است در خصوص نحوه تخصیص این سهمیه توضیحاتی داد و افزود: پیش بینی می‌شود در ۴۸ ساعت آینده روند ثبت نام زائران اربعین به پایان برسد.

بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به کشورمان برای مراسم اربعین امسال، بر لزوم اطلاع رسانی گسترده و شفاف به مشتاقان زیارت تاکید کرد و خواستار آسیب شناسی روند ثبت نام و اعزام زائران برای رفع اشکالات و برنامه ریزی مناسب در سال‌های آینده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ده‌ها هزار نفر ظرف چند روز آینده باید از طریق هوایی به عراق بروند وضعیت پروازها هرچه سریع‌تر به مسئولان ستاد مرکزی اربعین منعکس گردد تا راهکار مناسب برای انتقال زائران به عراق اندیشیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه دست اندرکاران اربعین حسینی، زائران ایرانی به راحتی در مراسم اربعین حضور یابند و با تمهیدات اندیشیده شده با زیارت مقبول و سالم به کشور بازگردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست در سخنانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و سالگرد شمسی شهدای منی، یاد و خاطره فداکاری‌های دلاورمردان رشید اسلام و شهدای منی را گرامیداشت و فتح و پیروزی‌های دوران جنگ تحمیلی را بسیار چشمگیر و از عنایات الهی عنوان کرد.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم از همه اقشار نقش داشتند و ملت مسلمان و فداکار ایران با ایثار، جانفشانی، همفکری و همیاری در مقابل قدرت‌های جهانی و حامیان رژیم صدام که با دلارهای نفتی از این رژیم جنایتکار پشتیبانی و آن را تجهیز می‌کردند، به پیروزی رسید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=6261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.