• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اقدامات عملی به بومی‌سازی علوم در نیروهای مسلح کمک می‌کند

  • 24 اردیبهشت 1401 - 12:43
اقدامات عملی به بومی‌سازی علوم در نیروهای مسلح کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر باقری معاون تربیت و آموزش ستادکل نیروهای مسلح، در مراسم رونمایی از ۷ عنوان کتاب نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در ستاد فرماندهی این نیرو آغاز شد، اظهارکرد: محتوا مهمترین اصل آموزش است و آموزشی که به‌ روز و کارآمد نباشد نمی‌تواند نیازهای سازمان را تأمین کند.

وی ادامه داد: اگر چه ترجمه و استفاده از متون سایر کشورها می‌تواند کارآمد باشد، اما ترجمه نمی‌تواند تمامی نیاز کشور ما را تأمین کند، ترجمه کتاب روز دنیا می‌تواند به ما در حوزه دشمن‌شناسی کمک کند، اما باید مراقب باشیم که در این عرصه به سمت و سوی تقلید نرویم.

معاون تربیت و آموزش ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: باید دقت کنیم که در بحث ترجمه آن چیزی که در کتاب نظامی دشمنان ما آمده چیزی است که آن‌ها از آن عبور کرده‌اند از این رو باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از تولید علم روز که متناسب با نیاز حوزه عمل خودمان است غافل نشویم.

امیر باقری با اشاره به اهمیت مطالعه گفت: باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی، سرانه مطالعه را در سطح نیروهای مسلح افزایش دهیم.

وی همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی را یکی دیگر از اصول مهم در ارتقای سطح تربیت و آموزش در نیروهای مسلح دانست و گفت: همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند به ارتقا سطح علمی و آموزش نیروهای مسلح کمک کند. همچنین اقدامات عملی و دانشگاهی می‌تواند به بومی‌سازی کردن علوم در نیروهای مسلح کمک کند.

معاون تربیت و آموزش ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروی زمینی در عرصه دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه‌های داخلی دارای تجارب بسیار ارزشمندی است که می‌توان این تجارب گرانقدر را تبدیل به دانش و راهبردی کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.